شناسهٔ خبر: 67948400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آبرسانی سپاه به ۱۶۹ روستای کردستان/ ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی‌

مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: اجرای پروژه آبرسانی به ۱۶۹ روستای دارای تنش آبی در سطح استان از دیگر اقدامات سپاه بوده که تاکنون ۱۴۱ روستا به بهره‌برداری رسیده و تا اوایل شهریورماه امسال به اتمام خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سرهنگ اکبر اسماعیلی صبح امروز در رزمایش جهادگران فاطمی(4) که با حضور مسئولان در سپاه سنندج برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت ماه محرم اظهار داشت: این رزمایش از امروز آغاز و تا 19 مردادماه جاری ادامه دارد، کما اینکه فعالیت جهادی مربوط به بازه زمانی خاص نیست و در طول سال همواره در جریان است.

وی از فعالیت 510 گروه جهادی در سطح شهرستان سنندج خبر داد و گفت: 5 هزار نفر تحت عنوان گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف جهادی، دامپزشکی، پزشکی، آموزشی، فرهنگی و عمرانی حضور و متناسب با تخصص‌شان فعالیت خواهند کرد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان تصریح کرد: در شهر سنندج خانواده داشتیم که حتی سرویس بهداشتی نداشته که امروز به همت گروه‌های جهادی منزل مسکونی با امکانات به روز برای آنان ساخته شده و انتظار می‌رود که این رویکرد خدماتی ادامه داشته باشد.

وی افزود: گروه‌های جهادی از افراد متخصص هستند که باید به آنان اعتماد و در آینده از ظرفیت آنان بیشتر استفاده شود.

فعالیت 1400 گروه جهادی

اسماعیلی اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی را حاصل کار و تفکر جهادی و دسته‌جمعی دانست و بیان کرد: 1400 گروه جهادی فعال در سه قرارگاه پهنه‌ای در سطح استان فعالیت دارند که هر قرارگاه سه شهرستان زیر نظر داشته و تجهیزات خوبی از جمله خودرو برای آنان در نظر گرفته شده است. این آمار در سال گذشته 1500 گروه بودند که ساماندهی شدند، امسال ثبت گروه‌های جهادی ساماندهی شده و هر نفر با کد ملی می‌تواند یک گروه ثبت کند.

وی اظهار کرد: سپاه به عنوان رابط بین جهادگران و حلقه‌های میانی بنا به نیاز جامعه و هر جا لازم باشد، وارد فعالیت و ارائه خدمت‌رسانی خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان خاطر نشان کرد: ساخت 300 واحد مسکونی ویژه نیازمندان استان کردستان در دستور کار است و در بخش بازآفرینی شهری و ایمن‌سازی خانه‌های روستایی نیز سپاه کمک خواهد کرد.

اجرای پروژه آبرسانی در 169 روستا

به گفته وی، اجرای پروژه آبرسانی به 169 روستای دارای تنش آبی در سطح استان از دیگر اقدامات سپاه بوده که تاکنون 141 روستا به بهره‌برداری رسیده و تا اوایل شهریورماه امسال به اتمام خواهد رسید.

مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 100 هزار مترمربع ایزوگام رایگان انجام شده است، عنوان کرد: در همین مدت 36 هزار بسته معیشتی به ارزش 18 میلیارد تومان میان نیازمندان کردستانی توزیع شد.

وی اظهار کرد: همچنین سال گذشته یک هزار قلم کالای اساسی، یک هزار پتو و 1400 کارت خرید، 3700 جفت کفش و 2500 بسته لوازم التحریر با بهترین کیفیت خریداری و در اختیار خانواده‌هایی که در آرزوی یخچال و ماشین لباسشویی و اقلام بودند، قرار گرفت.

آزادسازی 30 زندانی

اسماعیلی یادآور شد: تجلیل از ماموستایان، آزادسازی 30 زندانی و جشن تکلیف 250 نفر از دانش‌آموزان با پک یک میلیون تومانی، تجلیل و حمایت از 400 نفر دانش آموز نیازمند با هزینه‌کرد بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان، بازسازی 30 مسجد از دیگر خدمات بسیج سازندگی در سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/481/

نظر شما