شناسهٔ خبر: 67946578 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس ستاد مرکزی اربعین: زائرین بدون بیمه به سفر اربعین نروند

میراحمدی گفت: هزینه‌های درمان در عراق بالا است و اگر زائران از طریق سامانه سماح خود را بیمه نکنند و اتفاقی برایشان بیفتد با مشکلات قابل توجهی مواجه خواهند شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - سید مجید میراحمدی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در مورد آخرین تمهیدات پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: در ابتدا چالش‌ها و مشکلات اساسی زائران را احصا کردیم و تمرکز مدیریتی و منابع خود را بر روی این چالش‌های اساسی متمرکز کردیم؛ اولین چالش، بحث رسیدن زائرین به پایانه‌های مرزی بود. به طور مثال یک زائر از ایلام تا مهران ۱۵ ساعت در راه بود که امروز این رقم به کمتر از یک و نیم ساعت در شرایط پرازدحام تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در جاده منتهی به خسروی، شلمچه و چذابه نیز تمام گره‌های ترافیکی و نقاط حادثه خیز برطرف و بسیاری از جاده‌ها چهاربانده شده است. در دوره دولت سیزدهم بیش از ۳۲۰ کیلومتر جاده احداث شده و امروز زائرین برای رسیدن به مرز‌ها دچار کمترین مشکل هستند که این موفقیت بزرگی است. همچنین دولت سیزدهم بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان برای تسهیل گری در این امر هزینه کرده است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین افزود: چالش دوم ما مسئله عبور از مرز بود؛ تا قبل از دولت سیزدهم در مرز مهران، همواره با بحران عبور از مرز مواجه بودیم. مرز‌ها در اثر ازدحام جمعیت شکسته می‌شد، فراجا بیش از از چندین حوضچه ایجاد کرده بود تا مردم را برای حفظ امنیت و جان خودشان نگه دارد چراکه راه دیگری جز مدیریت اینگونه نبود و حتی بعضا در اثر این ازدحامات، تلفات می‌دادیم، اما امروز در کمتر از ۳ دقیقه زائران از مرز‌ها عبور می‌کنند.

میراحمدی بیان کرد: یکی از اقدامات این دولت، توسعه مرز‌ها بود. در کنار مرز مهران، خسروی، شلمچه، چذابه تمرچین و باشماق، امسال مرز دریایی هم اضافه شده است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات جدی موکب داران که بیش از ۳ هزار موکب هستند این بود که این‌ها مدت‌های طولانی پشت مرز‌های عراق می‌ماندند که از سال گذشته این مشکل به طور کامل برطرف شده است و امسال هم با هماهنگی‌های بهتری که صورت گرفته است مشکلی نخواهیم داشت. در مسئله بحران عبور از مرز سلسله اقدامات مختلفی صورت گرفته است، به طور مثال ۵۴۰ گیت اضافه شده است.

 رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: گرماهراسی خطی است که دشمنان به آن دامن می‌زنند. اربعین هراسی خط دشمنان ما است. مسئله اربعین موضوع مهمی است و تمهیدات ویژه‌ای در دو طرف مرز دیده شده است.

میراحمدی اذعان داشت: تا الان ۷۲۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند و حدود ۶۲۰ هزار نفر نیز ثبت نام خود را قطعی کردند؛ به معنای اینکه بیمه خود را هم پرداخت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: توصیه اکید دارم که زائران بدون ثبت نام در سامانه سماح و بیمه کردن خود به سفر نروند، چون اگر مریضی و فوت پیش آید مشکلات قابل توجهی برای آن‌ها ایحاد خواهد شد، هزینه‌های درمان در عراق فوق العاده بالا و از توان زائران خارج است این در حالیست که زائران با ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان می‌توانند خود را بیمه کنند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: کسانی که در سامانه سماح ثبت نام کنند ارز زیارت به آن‌ها اختصاص داده خواهد شد و بلیط هواپیما و اتوبوس در اولویت آن‌ها قرار می‌گیرد.

همه هدف ما این است که بتوانیم زائرین را ملزم کنیم که در سامانه سماح تنها برای رفاه، آسایش و امکان برنامه‌ریزی برای ما ثبت نام کنند.

میراحمدی تاکید کرد: زائران سفر خود را زود شروع کنند و مدت سفرشان کوتاه باشد و استفاده از خودروی شخصی تا مرز‌ها در اولویت‌شان باشد. ضمن آنکه بیش از ۶۰۰ هزار پارکینگ پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما