شناسهٔ خبر: 67947213 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

میراحمدی:

لزوم ثبت نام در سامانه سماح| زائران اربعین بدون داشتن بیمه راهی کربلا نشوند

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: توصیه اکید می‌کنیم که زائرین رابعین در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، چون اگر خودشان را بیمه نکنند و اتفاقاتی برایشان بیفتد حقیقتاً مشکلات قابل توجهی برایشان ایجاد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده برای مراسم اربعین امسال، گفت: ۷۲۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام و حدود ۶۲۰ هزار نفر ثبت‌نامشان را قطعی کرده‌اند، قطعی کردن ثبت‌نام به معنای این است که بیمه خودشان را هم پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: از نظر ما کسی که در سامانه سماح ثبت‌نام می‌کند، فردی است که زائر محسوب می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در پاسخ به این سؤال که آیا می‌شود فردی برای سفر اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام نکند و عازم سفر شود، گفت: ما توصیه اکید می‌کنیم که این کار را انجام ندهند، چون اگر خودشان را بیمه نکنند و اگر اتفاقاتی از لحاظ آسیب‌دیدگی و یا بیماری و یا فوت و یا حتی بستری‌شدن صورت گیرد، حقیقتاً مشکلات قابل توجهی برایشان ایجاد می‌شود و هزینه‌های درمان در عراق فوق‌العاده بالاست که از توان زائرین ما عموماً خارج است، اما با ثبت‌نام در سامانه سماح با یک رقم اندکی حدود ۸۰ و یا ۹۰ هزار تومان خودشان را بیمه می‌کنند.

میراحمدی ادامه داد: جالب این است که ما سه بسته بیمه‌ای در سامانه سماح اعلام کرده‌ایم که بسته گران‌تر که البته خدمات بالاتر و پوشش‌های بیمه‌ای بالاتری دارد مورد استقبال زائران قرار گرفته و آن را انتخاب کرده‌اند که این نشان‌دهنده این است که فرهنگ بیمه برای سفر اربعین به حمدالله برای زائرین جای خودش را دارد پیدا می‌کند.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام می‌کنند فقط خدمات بیمه‌ای دریافت می‌کنند و یا سایر خدمات هم شامل آنها می‌شود، اظهار کرد: ما کسانی که در سامانه سماح ثبت‌نام می‌کنند را ارز زیارتی به آنها اختصاص می‌دهیم، بلیط هواپیما و اتوبوس برای این زائران در اولویت است و از طریق این سامانه، بلیت را به آنها واگذار می‌کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: تمام هدف ما این است که بتوانیم زائرین عزیزمان را ملزم کنیم که در سامانه سماح فقط به‌خاطر رفاه و آسایش و امکان برنامه‌ریزی برای ما سوق دهیم و تشکر هم می‌کنیم.

زائران اربعین برای تهیه گذرنامه چه اقداماتی انجام دهند؟

میراحمدی ادامه داد: یکی از چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم همین تهیه سند مسافرتی زائرین عزیز بود که البته بایستی از اقدامات فراجا و تمهیدات ویژه آنها تشکر کنیم.

وی تأکید کرد: مستحضرید که در سال‌های گذشته صف‌های طولانی برای دریافت گذرنامه وجود داشت و موجب نارضایتی‌هایی می‌شد اما امسال هیچ گزارشی از این موضوعات نیست، انشا الله هم نخواهد بود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین اضافه کرد: الان هر زائری که بخواهد اراده کند، به‌صورت اینترنتی می‌تواند درخواست گذرنامه بدهد که ظرف مدت ۳ تا حداکثر ۵ روز گذرنامه زیارتی اربعین با ۶۰ هزار تومان تحویل می‌شود؛ بحث ارزانی که مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور شهید ما به دنبال آن بودند تحقق‌یافته و اقدامات مختلفی صورت‌گرفته است که از جمله همین تهیه گذرنامه است که با ۶۰ هزار تومان می‌توانند دریافت کنند درحالی‌که گذرنامه غیر اربعینی بالای ۴۵۰ هزار تومان هزینه دارد.

میراحمدی افزود: البته لازم است بگویم که سیاست‌ها و تدابیر و تصمیمات ستاد اربعین این است که هیچ سازمان خدماتی دولتی یک ریال بهره مادی از خدمات‌دهی بابت خدماتی که به زائرین ارائه می‌دهند، نداشته باشند، اگر غیر از این بود، هر زائری می‌تواند آن را به ما منعکس کند، همه سازمان‌های دولتی که دارند خدمات ارائه می‌دهند یا خدماتشان رایگان و یا با حداکثر قیمت تمام شده است.

وی با اشاره به نحوه خروج از کشور سربازان و دانشجویان برای شرکت در مراسم اربعین نیز اظهار کرد: بحث وثیقه و سخت‌گیری‌های گذشته برای این افراد منتفی شده و کسانی که سرباز و یا دانشجو هستند می‌توانند به‌راحتی می‌توانند با مراجعه به وبگاه اینترنتی گذرنامه ویژه اربعینی خودشان را دریافت کنند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: اولین چالش عزیزان بحث رسیدن زائرین به پایانه‌های مرزی بود، به طور مثال زائری که می‌خواست به مرز مهران برسد بعضاً تا ۱۵ ساعت از ایلام تا مهران در جاده‌ها در ترافیک بود، امروز این مدت به کمتر از یک و نیم ساعت تبدیل شده، البته در شرایط پر ازدحام، یعنی ما در هفته سوم ماه صفر که اوج سفرهای عزیزان خودمان را داریم، ترافیک بالاتر از یک و نیم ساعت را در این جاده‌ها نداریم.

میراحمدی تأکید کرد: در جاده‌های منتهی به خسروی، شلمچه و چذابه، گره‌های ترافیکی و نقاط حادثه‌خیز برطرف شده است و بسیاری از جاده‌ها چهاربانده شده‌اند، بیش از ۳۲۰ کیلومتر در دوره دولت سیزدهم این جاده‌ها احداث شده استرئیس ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: تونل‌های مختلف نیز احداث شده و امروز زائرین ما در رسیدن به مرزها و خروج از مرزها دچار کمترین مشکل هستند و این یک موفقیت بزرگ است، بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان دولت سیزدهم برای تسهیلگری در این امر هزینه کرده است.

نظر شما