شناسهٔ خبر: 67945772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم شوشتر در مجلس:

مردم جهان نسبت به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی آگاه شده‌اند

فاطمه سعدیان

نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایات رخ داده در غزه توسط رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی گفت: امروزه شاهد بیداری و آگاهی در سراسر جهان هستیم و مردم، چه مسلمان و چه غیر مسلمان می‌دانند که چه اتفاقات و جنایاتی در حال رخ دادن است.

صاحب‌خبر -

سید محمد سادات‌ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به منحصر به فرد بودن قیام امام حسین (ع)، اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) در طول تاریخ منحصر به فرد بوده که نه پیش و  نه پس از آن نمونه مشابه نداشته و به این دلیل است که هر سال شاهد برگزاری پرشورتر مراسم سوگواری و عزاداری در ایام شهادت این امام هستیم.

وی ادامه داد: در روایات نیز آمده است که عزاداری برای شهادت امام حسین (ع) داغی است که هیچ‌گاه در دل مسلمانان از بین نخواهد رفت و دلیل آن عشق، علاقه و شوق نسبت به امام است و بخشی از آن به بعد معنوی قیام ایشان بازمی‌گردد.

نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: در کربلا امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان انواع و اقسام ظلم‌ها را به خود دیدند که بخشی از آن کودک‌کشی بود و از این منظر می‌توان با وضعیت کنونی کودکان فلسطینی مقایسه کرد اما در زمان امام حسین (ع) به هیچ کس رحم نمی‌شد؛ مردم آن دوره خود، امام حسین (ع) را دعوت کردند تا با ایشان بیعت کنند اما خیانت کردند.

سادات‌ابراهیمی عنوان کرد: مصیبت‌های قیام امام حسین (ع) سکوت و غفلت مرگبار مسلمان در آن دوره است اما از این جهت نمی‌توان وضعیت غزه را با قیام امام حسین (ع) مقایسه کرد چراکه اکنون مسلمانان آگاه شده‌اند که چه اتفاقاتی در غزه رخ می‌دهد و چه کسی طرفدار حق است اما در زمان امام حسین(ع) اسلام کاملا از مسیر اصلی خود منحرف شده بود و مردم فکر می‌کردند اسلام واقعی همان چیزی است که دستگاه بنی‌امیه معرفی کرده بود.

وی تاکید کرد: اکنون مردم جهان می‌دانند حکام کشورهای مسلمان، برای پادشاهی خود حاضر هستند چشم به روی حق ببندند و در برابر فلسطین سکوت کنند اما مردم این را می‌دانند و به این دلیل راه حکام را ادامه نمی‌دهند و این جنایات را محکوم کرده‌اند. امروزه شاهد بیداری و آگاهی در سراسر جهان هستیم و مردم، چه مسلمان و چه غیر مسلمان می‌دانند که چه اتفاقات و جنایاتی در حال رخ دادن است.

سادات‌ابراهیمی ادامه داد: رژیم صهیونیستی با اقدامات و جنایات اخیر علیه بشر و مردم مظلوم فلسطین، می‌خواهد به‌گونه‌ای به اهداف شوم دست‌نیافته خود، برسد، اما این اقدامات نه تنها منجر به تثبیت قدرت او در منطقه نمی‌شود بلکه منجر به این شد که جهانیان نسبت به این رژیم و جنایات و اهداف شوم آن آگاه‌تر شوند.

وی یادآور شد: نمونه آگاهی مردم جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی را می‌توان در جنبش‌های دانشجویی دید که اخیرا از آمریکا آغاز شد و به سراسر کشورها رسید.

انتهای پیام

نظر شما