شناسهٔ خبر: 67940721 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بلینکن: آمریکا نگرانی جدی در مورد پیروزی مادورو در انتخابات ونزوئلا دارد

نیویورک - ایرنا- آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت که آمریکا «نگرانی‌های جدی» درباره نتیجه اعلام شده انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا دارد که به گفته مقامات، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور کنونی این کشور به  پیروزی رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی گفت که آمریکا «نگرانی‌های جدی» درباره نتیجه اعلام شده انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا دارد که به گفته مقامات، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور کنونی این کشور به پیروزی رسید.

بلینکن در سخنرانی روز دوشنبه خود در توکیو گفت که آمریکا نگران است که این نتیجه خواسته و رای مردم ونزوئلا را منعکس نمی کند.

او از مقامات انتخاباتی ونزوئلا خواست تا نتایج کامل انتخابات را به صورت شفاف و فوری منتشر کنند و گفت که ایالات متحده آمریکا و جامعه بین‌المللی به صورت مناسب پاسخ خواهند داد.

وزیر خارجه دولت بایدن گفت: «ما چندی پیش اعلامیه کمیسیون انتخابات ونزوئلا را دیدیم. ما نگرانی جدی داریم که نتیجه اعلام شده منعکس کننده اراده یا آرای مردم ونزوئلا نباشد. بسیار مهم است که هر رأی به طور منصفانه و شفاف شمارش شود تا مقامات انتخاباتی فوراً اطلاعات را بدون تأخیر با مخالفان و ناظران مستقل به اشتراک بگذارند و جدول آرا را منتشر کنند. جامعه بین‌المللی این موضوع را به دقت دنبال می‌کند و بر این اساس پاسخ خواهد داد.

«نیکلاس مادورو موروس» برای شش سال آینده (۲۰۳۱-۲۰۲۵) بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهوری ونزوئلا برگزیده شد و پیروزی او موجی از واکنش‌های جهانی  تا پیام‌های تبریک شماری کشورهای آمریکای لاتین را به همراه داشت.

به گزارش ایرنا، میزان مشارکت در انتخابات ۲۸ ژوئیه/ هفتم مرداد،  ونزوئلا ۵۹ درصد بود و بر اساس شمارش ۸۰ درصد آرا، نیکلاس مادورو ۵۱.۲ درصد آرا را به دست آورد و رقیب او، ادموندو گونزالس نامزد ائتلاف اصلی اپوزیسیون با کسب ۴۴.۲ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت.

نظر شما