شناسهٔ خبر: 67940463 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

درمان سریع دندان درد

راه های بهبود درد دندان در سفر

تصور کنید برنامه کاملی برای سفر خود چیده‌اید، همه برنامه‌های سفر از رفتن به رستوران‌های خوشمزه گرفته تا بازدید از مناظری که برای عکاسی بهترین گزینه هستند را در ذهن خود مرور کرده‌اید و فکر می‌کنید بهترین تعطیلات را تجربه خواهید کرد اما اتفاق غیرقابل تصوری رخ می‌دهد. شما در طول سفر دچار دندان درد می‌شوید. این درد لذت شما را از سفر و تعطیلات کاهش می‌دهد. از این رو شاید برایتان سوال شود که چطور در طول مسافرت از شر دندان درد خلاص شویم؟ نگران نباشید راه‌حل‌هایی برای رهایی از این درد وجود دارند. البته برای جلوگیری از چنین معضلات شاید بهتر باشد دندانپزشکی‌های اطراف محل اقامت خود را بیابید.

صاحب‌خبر -

برای اینکه بیشتر با روش‌های درمان دندان درد در طول سفر آشنا شوید، می‌توانید مطلب زیر را دنبال کنید.

۷ روش سریع درمان دندان درد در سفر

باید قبل از شروع سفر، حسابی خود را آماده کنید و برای هر اتفاق غیرمنتظره‌ای اسباب لازم را به همراه داشته باشید. با این حال روبرو شدن با دندان درد در طول سفر امری چالش برانگیز است و شما به صورت اضطراری نیازمند حضور دندانپزشک یا داروهای مسکن خواهید بود اما اگر هیچ یک از این موارد در دسترس شما نبودند باید چکار کنید؟
حتما برای سفر خود برنامه‌ریزی کرده‌اید، آماده هستید و مسواک مسافرتی برداشته‌اید، دندان درد یکی از مسائل و معضلاتی است که نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد. از این رو بهتر است از روش‌های درمان اضطراری و البته خانگی برای رفع دندان درد خود کمک بگیرید. این روش‌ها ساده اما تاثیرگذار هستند و در هر مکان و زمانی در دسترس خواهند بود. در بخش‌های بعدی ۷ مورد از بهترین روش‌های خلاصی از دندان درد در طول سفر را توضیح می‌دهیم.

زنجبیل دندان درد شما را کم می‌کند

از آنجایی که زنجبیل یک گیاه کاربردی بوده و همانند مسکن است، می‌تواند درد شما را کاهش دهد. در واقع این گیاه خاصیتی مشابه آسپرین دارد و برای رفع درد گزینه مناسبی محسوب می‌شود. برای اینکه خیلی سریع از زنجبیل نتیجه بگیرید و درد خود را فراموش کنید باید پودر این گیاه را با آب مخلوط کرده و طبق مراحل زیر پیش روید:

  • مقداری پنبه را به مخلوط پودر زنجبیل و آب آغشته کنید.
  • سپس پنبه را فشار دهید تا آب اضافه درون آن به طور کامل خارج شود.
  • در نهایت این پنبه مرطوب را بر روی دندان خود قرار دهید.

توجه داشته باشید، پنبه را تنها بر روی دندانی بگذارید که درد دارد و هرگز این پنبه را به لثه خود نزنید. با این کار پوست اطراف دندان دردناک شما تحریک می‌شود و خون به سمت پوست جذب شده که در نهایت التهاب یا درد حاضر در دندان‌تان کاهش می‌یابد. شما حتی می‌تواند زنجبیل تازه را در آب بریزید و سپس آن را غرغره کنید تا درد دندان‌تان کم شود.

چای کیسه‌ای ساده‌ترین روش رفع دندان درد

روش سریع درمان دندان درد

شاید فکر کنید برای خلاصی از دندان درد خود باید کارهای خیلی خاصی انجام دهید و مواد اولیه زیادی داشته باشید اما این طور نیست. حتی این امکان وجود دارد که درک راهنمای انتخاب مسواک مناسب برای شما سخت‌تر از یافتن روشی به منظور رفع دندان درد در طول سفر باشد؛ زیرا شما می‌توانید در طول سفر خیلی راحت و سریع به کمک یک چای کیسه‌ای از شر درد دندان خلاصی یابید. چای سیاه را روی لثه دندان دردناک خود قرار دهید، با این کار ورم لثه این دندان کم می‌شود و در نهایت دندان درد شما از بین می‌رود.

نعنا تسکین فوری دندان درد

با توجه به اینکه نعنا طعمی خنک دارد به راحتی می‌‎تواند دندان دردناک شما را بی‌حس کند. بدین ترتیب می‌توان گفت نعنا روشی موقت برای رفع دندان درد در طول سفر است. شما حتی می‌توانید دمنوش نعنا را غرغره کنید تا درد دندانتان کمی تسکین یابد. برگ نعنا فلفلی نیز از دیگر روش‌ها برای تسکین دندان درد محسوب می‌شود.
کافی است چند برگ نعنا فلفلی را بجوید تا از شر دندان درد خود خلاص شوید؛ زیرا این برگ‌های تازه خیلی سریع دندان درد را تسکین می‌دهند. البته ممکن است برگ نعنا فلفلی تازه در دسترس شما نباشد و مجبور شوید از برگ نعنا فلفلی خشک استفاده کنید.

با یخ دندان درد خود را تسکین دهید

ممکن است این روش خیلی ساده و غیرواقعی به نظر رسد اما شما می‌توانید با یک کیسه یخ دندان درد خود را در طول سفر تسکین دهید. برای این کار باید مقداری یخ را قطعه قطعه کنید و سپس دستمال تمیزی که در دسترستان است را به دور این قطعه‌ها بپیچانید. در نهایت نیز دستمال پر از یخ را روی صورت خود بگذارید، با این کار صورت شما بی‌حس می‌شود و درد دندان‌تان نیز کاهش می‌یابد.

با استفاده از پیاز دندان خود را تسکین دهید

تسکین دندان درد

همه ما می‌دانیم که پیاز یکی از خوراکی‌های بودار است که بسیاری از افراد آن را مصرف نمی‌کنند. حتی اگر از مصرف پیاز فراری هستید اما برای رفع سریع و فوری دندان درد خود می‌توانید از پیاز کمک بگیرید. با توجه به اینکه پیاز خواص زیادی دارد و برای ضدعفونی کردن بدن به کار گرفته می‌شود، شما می‌توانید با استفاده از پیاز دندان درد خود را تسکین دهید.
در واقع پیاز خاصیت ضد باکتریایی دارد و برای درمان دندان درد بسیار قوی است، بنابراین درنگ نکنید و در صورت مشاهده دندان درد در طول سفر به سراغ پیاز بروید. این روش درمان کمی سخت است اما اگر بتوانید آن را انجام دهید، بدون شک دندان درد شما تسکین می‌یابد. برای اینکه پیاز درد دندان را کاهش دهد، باید تکه‌ای پیاز خام را برای مدتی بجوید.

آب نمک روشی فوری برای تسکین دندان درد

یکی دیگر از آسان‌ترین روش‌هایی که برای تسکین دندان درد مناسب محسوب می‌شود، آب نمک است. آب نمک محلولی ضد عفونی‌کننده به حساب می‌آید که برای رفع التهاب و درد دندان بسیار کارآمد است. این روش درمانی در هر زمان و مکانی در دسترس شما قرار دارد و می‌توانید خیلی سریع از شر دندان درد خود خلاص شوید.
برای داشتن محلول آب و نمک کافی است مقداری نمک را با آب گرم مخلوط کنید و حسابی هم بزنید تا این 2 ماده در هم حل شوند. در نهایت باید محلول آب نمک ساخته شده را غرغره کنید تا دندان درد شما بهبود یابد.

میخک تسکین‌دهنده فوری دندان درد

در نظر داشته باشید، میخک یکی از گیاهان کارآمد و مفید است که روغن تسکین‌دهنده‌ای دارد. به عبارت دیگر روغن گیاه میخک باعث می‌شود اعصاب شما بلافاصله تحت تاثیر قرار گیرد و دندان دردتان از بین برود. همچنین گیاه میخک به بی‌حسی ناحیه دردناک کمک می‌کند.
برای اینکه خیلی سریع دندان دردتان خوب شود، می‌توانید روغن میخک را بر روی پنبه بریزید و این پنبه را روی دندان دردناک خود قرار دهید. توجه داشته باشید که این روغن نباید با لثه، زبان یا سایر دندان‌های شما برخورد داشته باشد.

سخن پایانی

احساس دندان درد در طول سفر تجربه تلخی است که امکان دارد برای هرکسی رخ دهد. از این رو شما باید با روش‌های خانگی و سریع رفع درد دندان آشنا باشید تا در صورت بروز چنین دردی بتوانید خیلی سریع آن را درمان کنید. ما سعی کردیم ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها را به شما معرفی کنیم تا در طول سفر خود درد کمتری را تجربه کنید.

نظر شما