شناسهٔ خبر: 67940181 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

لوکس ترین خودروهای برقی سال 2024

صاحب‌خبر -

در این مطلب به معرفی لوکس ترین خودروهای برقی 2024 در جهان می‌پردازیم که با قابلیت‌های فنی و امکانات رفاهی خود، شما را انگشت به دهان خواهند کرد.

اتومبیل های لوکس احتمالا مهم‌ترین دسته از خودروهای الکتریکی به شمار می‌روند که شاید برای همه افراد قابل خرید نباشند؛ اما با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌ها و بهترین قطعات، موتور پیشرانه صنعت خودروسازی مدرن به شمار می‌روند. احتمالا نخستین خودرو الکتریکی لوکس دنیا را باید تسلا مدل S دانست که پدیده‌ای تکرارنشدنی در صنعت اتومبیل‌سازی به شمار می‌رفت. با این وجود صنعت خودروسازی طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای کرده و به دستاوردهایی باورنکردنی دست پیدا کرده است. به همین جهت در ادامه سعی داریم نگاهی داشته باشیم به تعدادی از لوکس ترین خودروهای برقی سال 2024 که بنچمارک‌های حال حاضر دنیای اتومبیل‌ها به شمار می‌روند.

نگاهی بر لوکس ترین خودروهای برقی سال 2024 از اتومبیل‌سازان مختلف دنیا

در ادامه می‌توانید با هفت مدل از لوکس‌ترین و پرامکانات‌ترین اتومبیل‌های الکتریکی سال 2024 آشنا شوید که حد و مرزهای طراحی و تکنولوژی را در صنعت اتومبیل‌سازی جابجا کرده‌اند.

لوسید ایر (69 هزار دلار)

لوسید ایر نه فقط یک خودروی لوکس، بلکه یک معجزه تکنولوژیک به شمار می‌رود. این خودرو بیشترین میزان پیمایش ثبت‌شده برای یک خودروی برقی، یعنی 824 کیلومتر با هر بار شارژ را ارائه داده و از این حیث محصولی خیره‌کننده به شمار می‌رود. از سوی دیگر شتاب‌گیری این دستگاه نیز استثنایی است، به‌طوری که رکورد صفر تا صد معادل 1.89 ثانیه برای آن ثبت شده است.

لوسید ایر لوسید ایر

از سوی دیگر این خودرو فوق‌العاده لوکس بوده و بهترین قابلیت‌های رفاهی که انتظار دارید را به شما ارائه خواهد داد. سقف پانورامایی این اتومبیل بسیار جذاب طراحی شده و از موادی پریمیوم در ساخت اجزای مختلف آن استفاده شده است. همچنین صندلی‌های چرمی باکیفیت این دستگاه هم از قابلیت گرمایش، تهویه هوا و ماساژ بهره‌مند بوده و داشبورد آن نیز در حقیقت یک نمایشگر یکپارچه باکیفیت است که تمامی قابلیت‌های سرگرمی و اطلاع‌رسانی را به بهترین شکل در اختیارتان قرار خواهد داد.

بی ام و i7 (قیمت 106 هزار دلار)

بی ام و آی 7 تا کنون رکوردهای فراوانی را در صنعت اتومبیل‌سازی به ثبت رسانده و یکی از لوکس ترین خودروهای برقی است که در سال 2024 می‌توانید پیدا کنید. صندلی‌های تمامی سرنشینان این خودرو از قابلیت‌های اختصاصی گرم‌کن و تهویه برخوردار است و سرنشینان صندلی عقب نیز به نمایشگرهای اختصاصی خود دسترسی خواهند داشت که امکان کنترل نواحی مختلف آب و هوایی، کنترل‌های صندلی و میزان تاریکی شیشه را در اختیارشان قرار می‌دهد. علاوه بر این یک صفحه نمایش خمیده و عریض نیز پیش روی سرنشینان جلو قرار دارد که برای اطلاع‌رسانی و سرگرمی استفاده می‌شود.

لوکس ترین خودروهای برقی 2024 لوکس ترین خودروهای برقی 2024

در کنار این قابلیت‌های رفاهی منحصربفرد، بی ام و آی 7 همچنین بسته به تریم انتخابی حداکثر پیمایش 517 کیلومتری را با یک بار شارژ ارائه داده و در قدرتمندترین تریم قادر به دستیابی به شتاب صفر تا صد 3.2 ثانیه‌ای‌ست. این رقم با وجود آن که با برترین خودروهای اسپرت برقی فاصله دارد، اما همچنان استثنایی و دست‌نیافتنی است.

بی ام و iX (87 هزار دلار)

اگر دنبال یک خودروی برقی لوکس می‌گردید که اندکی از از BMW i7 بزرگتر باشد، بهترین انتخاب شما، دیگر هیولای باواریایی، بی ام و آی ایکس است. این شاسی بلند البته فاقد برخی ویژگی‌های لوکس i7 است؛ اما همچنان سواری و رانندگی فوق‌العاده لذت‌بخشی ارائه می‌کند. صندلی‌های فوق‌العاده راحت با قابلیت ارائه کنترل‌های اختصاصی به سرنشینان و نورپردازی بسیار جذاب از جمله ویژگی‌های این شاسی بلند لوکس آلمانی هستند.

بی ام و آی ایکس بی ام و آی ایکس

چرم به کار رفته در صندلی‌های BMW iX در مقایسه با بسیاری خودروهای لوکس دیگر حاضر در این لیست باکیفیت‌تر و مقاوم‌تر بوده و سقف پانورامایی آن نیز باعث می‌شود که فضای داخلی آن حتی از آنچه واقعا هست نیز جادارتر به نظر برسد.

به جز ویژگی‌های لوکس و قابلیت‌های رفاهی عالی، خودروی بی ام و آی ایکس به‌عنوان یک اتومبیل برقی نیز محصولی قابل قبول است. میزان پیمایش این خودرو با هر بار شارژ اندکی کمتر از 500 کیلومتر است و شارژ سریع آن نیز با توان 150 کیلووات انجام می‌شود؛ هرچند بعضی تست‌ها حاکی از دستیابی به سرعت شارژ بالاتر در آن بوده‌اند.

مرسدس بنز EQS (قیمت 104 هزار دلار)

مدل محبوب EQS نیز محصول برقی لوکس مرسدس بنز به شمار می‌رود که در تریم‌های مختلفی روانه بازار شده است. با این که ممکن است طراحی داخلی این خودرو به نظر بسیاری افراد چندان جذاب نباشد، اما نمی‌توان منکر این شد که شاسی بلند جدید مرسدس یکی از لوکس ترین خودروهای برقی سال 2024 جهان است.

مرسدس بنز EQS مرسدس بنز EQS

صندلی‌های این خودرو بسیار راحت طراحی شده و هریک دارای بالشتک‌های مخصوصی برای استراحت هستند. علاوه بر این، اجزای مختلف کابین نیز همگی از باکیفیت‌ترین محصولات ممکن طراحی و ساخته شده‌اند و یک صفحه نمایش عریض نیز وظیفه نمایش اطلاعات را بر عهده دارد. از سوی دیگر، نورپردازی جذاب، فضای داخلی عالی و پد مخصوص شارژ سریع گوشی‌های موبایل از دیگر قابلیت‌های لوکس آن به شمار می‌روند. بعلاوه، با وجود پشتیبانی کامل از CarPlay، رابط کاربری این خودروی مرسدس بسیار باکیفیت و جذاب طراحی شده و از لحاظ نرم افزاری عملکردی بسیار خوب دارد.

مشخصات فنی مرسدس بنز EQS تا حد زیادی به تریم انتخابی بستگی دارند. با این وجود می‌توانید انتظار پیمایش حدودا 566 کیلومتری را از بالاترین تریم این خودرو داشته باشید که فوق‌العاده به نظر می‌رسد. از طرفی شتاب‌گیری صفر تا صد آن نیز در بهترین حالت به 4.1 ثانیه می‌رسد که کاملا قابل قبول است. همچنین با وجود آن که کیفیت رانندگی این شاسی بلند با بهترین‌های بازار اندکی فاصله دارد، اما تعلیق بسیار نرم باعث لذت‌بخش‌تر شدن سواری آن خواهد شد.

پورشه تایکان (99 هزار دلار)

پورشه تایکان احتمالا انتخاب اول افرادی خواهد بود که دنبال یک خودروی اسپرت برقی لوکس می‌گردند. ظاهر این خودرو چه در داخل و چه بیرون تداعی‌کننده بهترین محصولات تاریخ پورشه است و صندلی‌های چرمی کاملا قابل شخصی‌سازی و کابین اسپرت بسیار باکیفیت و پرامکانات از جمله قابلیت‌هایی هستند که فقط در یک پورشه قابل مشاهده خواهد بود.

لوکس ترین خودروهای برقی 2024 لوکس ترین خودروهای برقی 2024

پورشه تایکان همچنین همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌فرمایید یک خودروی چهار در است. بنابراین در کنار تمامی ویژگی‌های اسپرت، می‌توان به آن به‌عنوان یک خودروی خانوادگی هم نگاه کرد.

حداکثر عملکرد و پیمایش مورد انتظار از این خودرو همانند مرسدس بنز EQS به‌شدت به تریم انتخابی وابسته است. با این حال قدرتمندترین مدل این خودرو قادر به دستیابی به شتاب صفر تا صد 2.1 ثانیه‌ای‌ست که فوق‌العاده سریع به شمار می‌رود. علاوه بر این، حداکثر میزان پیمایش پورشه تایکان نیز 470 کیلومتر با هر بار شارژ باتری است که قابل قبولی ارزیابی می‌شود.

در این بین همچنین از شارژ فوق سریع 270 کیلوواتی تایکان نیز نمی‌توان غافل شد که شارژ باتری را طی تنها 20 دقیقه از 10 به 80 درصد می‌رساند.

تسلا مدل S (قیمت 68 هزار دلار)

تهیه لیستی از لوکس ترین خودروهای برقی دنیا بدون اسم بردن از نخستین اتومبیل در این کلاس، تسلا مدل اس، غیرممکن است.‌ این خودرو البته در سال‌های گذشته با تغییرات فراوانی همراه شده؛ اما همچنان یکی از بهترین محصولات در کلاس خود و جایگزینی فوق‌العاده لوکس برای سدان تسلا مدل 3 به شمار می‌رود.

تسلا مدل اس تسلا مدل اس

در طراحی Tesla Model S همچنان همان ظاهر مینیمال و جذاب خودروهای تسلا حفظ شده و نمای دستگاه چه از داخل و چه خارج با حداقل آلایش طراحی شده است. همچنین دیگر نکات مثبت این خودروی تسلا صندلی‌های اسپرت فوق‌العاده و رابط نرم افزاری تسلاست که یکی از بهترین‌ها در دنیا به شمار می‌رود.

تسلا همچنین همواره به ارائه جدیدترین و بهترین تکنولوژی‌های رانندگی در محصولاتش معروف بوده و مدل اس نیز از این قضیه مستثنی نیست. این خودرو در دو تریم مختلف روانه بازار شده که حداکثر پیمایش 647 کیلومتر را با هر بار شارژ ارائه می‌دهد. به‌طور خاص تسلا Model S Plaid خودرویی بسیار سریع به شمار رفته و صفر تا صدی 1.99 ثانیه‌ای ارائه می‌دهد که آن را به یکی از سریع‌ترین اتومبیل‌های دنیا تبدیل می‌کند.

تسلا مدل X (قیمت 66 هزار دلار)

تسلا مدل ایکس هم یکی دیگر از لوکس ترین خودروهای برقی سال 2024 است که همان طراحی و ظاهر مینیمالی مدل S را در ابعادی بزرگتر ارائه کرده و به‌خاطر درهای خاصش که رو به بالا باز می‌شوند به شهرتی جهانی رسیده است. این طراحی نه تنها به جلوه بصری خودرو کمک فراوانی کرده، بلکه باعث می‌شود ورودی صندلی عقب بسیار عریض‌تر احساس شود.

لوکس ترین خودروهای برقی 2024 لوکس ترین خودروهای برقی 2024

همانند دیگر محصولات لوکس تسلا، مدل X نیز از طراحی بسیار جذاب، رابط نرم افزاری شگفت‌انگیز و کابین چشم‌نواز و زیبا بهره می‌برد. با این وجود مشخصات فنی این خودرو هم‌تراز دیگر مدل‌ها نیست و حداکثر پیمایشی 540 کیلومتری برای آن قابل دسترسی خواهد بود. همانند مدل S، خودروی Model X هم در تریم Plaid ارائه شده که شتاب‌گیری صفر تا صد شگفت‌انگیز 2.5 ثانیه‌ای داشته و طبیعتا اندکی هم گران‌تر از سایر تریم‌هاست.

در گجت نیوز بخوانید:
جذاب ترین خودروهای برقی سال ۲۰۲۴ که بی صبرانه منتظر عرضه‌شان هستیم نگاهی به گران ترین خودروهای برقی جهان در سال ۲۰۲۳؛ سلاطین الکتریکی جاده ها اینها بدترین خودروهای برقی تاریخ هستند

نظر شما