شناسهٔ خبر: 67941289 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پرجمعیت‌ترین خانه جهان ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ مهمان دارد/ عکس

در داخل بخش چوبی درختان تعداد زیادی باکتری، آرکی و قارچ زندگی می‌کنند که به نحوی در محافظت از درختان سودمندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شاید به نظر خیلی‌ها بخش چوب درون درختان، بی‌فایده باشد؛ اما درواقع خانه مجموعه گسترده‌ای از حیاتی متنوع است. طبق بررسی‌های انجام‌شده، به‌طور متوسط در داخل تنه هر درخت، بیش از ۱ تریلیون قارچ، باکتری و سایر میکروب‌ها زندگی می‌کنند که در نوع خود جوامع منحصربه‌فردی را تشکیل می‌دهند.

طبق گفته خسوس مرکادو بلانکو، میکروبیولوژیست شورای ملی تحقیقات اسپانیا که در این پروژه تحقیقاتی مشارکت نداشته، برخی از این میکروب‌ها می‌توانند به‌عنوان پروبیوتیک‌هایی برای دفع یا از بین بردن پاتوژن‌ها وارد عمل شوند. به گفته او، یافته‌های این مطالعه می‌تواند راهکارهای جدیدی را برای محافظت از درختان آسیب‌پذیر در سراسر جهان ارائه دهد.

زندگی بیش از ۱ تریلیون میکروب در تنه یک درخت

فواید میکروب‌ها برای درختان

میکروب‌ها بخش مهمی از زندگی گیاهان هستند. به‌عنوان‌مثال قارچ‌های موجود در خاک، به ریشه درخت‌ها کمک می‌کنند تا به آب و مواد مغذی دسترسی پیدا کنند و باکتری‌ها و قارچ‌های مفید روی برگ درخت‌ها از ایجاد عفونت توسط قارچ‌ها یا باکتری‌های مضر جلوگیری می‌کنند. بااین‌وجود اطلاعات زیادی درباره میکروب‌هایی که در داخل چوب سالم درختان زندگی می‌کنند در دسترس نیست.

طبق برآوردهای انجام‌شده، ۱۰ تریلیون درختی که روی کره زمین زندگی می‌کنند، حاوی ۴۵۰ گیگاتن کربن هستند و این میزان در حیوانات کوچک‌تر تنها ۲ گیگاتن است.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

۲۲۷۲۲۷

برچسب‌ها:

نظر شما