شناسهٔ خبر: 67939901 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طوفان ۲۰۰هزار خانواده کشورهای منطقه دریای بالتیک را آواره کرد

تهران-ایرنا- سیل و طوفان در کشورهای منطقه دریای بالتیک موجب خسارت‌های مالی و جانی شده است و بیشتر پروازها در لیتوانی لغو شده است. ۲۰۰ هزار خانواده آواره شده و بسیاری از مناطق در خاموشی فرو رفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، طوفان و باران سیل‌آسا در کشورهای لیتوانی و لتونی نزدیک به ۲۰۰هزار خانواده در این کشورها را آواره کرده و بسیاری از مناطق این کشورها را در خاموشی فرو برده است. گفته می‌شود تاکنون یک نفر در اثر این طوفان جان خود را از دست داده است.

مقامات اعلام کردند روز دوشنبه یک زن ۵۰ ساله در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، بر اثر سقوط درخت کشته شد. مقامات آتش نشانی و امداد در هر دو کشور صدها تماس اضطراری برای افتادن درختان، خودروهای آسیب دیده و جاده ها و مزارع سیل زده دریافت کرده‌اند.

در لیتوانی، مقامات به مردم هشدار دادند که فقط در شرایط اضطراری سفر کنند چون طوفان در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت. اداره هواشناسی لیتوانی گفت که در نواحی شیائولیای، تلشیایی و شیلاله، بیشترین میزان بارش باران ثبت شده است.

کارشناسان هواشناسی گفتند که بادهای شدید در لتونی به افزایش سطح آب در امتداد ساحل خلیج شهر ریگا پایتخت لتونی ادامه خواهد داد و رودخانه داوگاوا که از پایتخت می‌گذرد، ممکن است طغیان کند.

مقامات شهر ریگا بامداد دوشنبه گفتند که اماکن قدیمی و عمومی به خاطر احتمال سقوط تعطیل شده است.

در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، ده‌ها درخت بزرگ در اثر وزش باد شدید شکسته و در خیابان‌ها افتاده است. پروازها به فرودگاه ویلنیوس لغو شده است و مقامات می‌گویند احتمال تاخیر قطارها نیز وجود دارد.

در کشور استونی نیز طوفان خساراتی به بار آورده است که گفته می‌شود حجم آن قابل توجه نبوده است.

نظر شما