شناسهٔ خبر: 67957870 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

برای اولین بار در 3 سال گذشته

کاهش فروش مک‌دونالد رکورد زد

فروش مک دونالد در سطح جهانی برای اولین بار در بیش از 3سال گذشته کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: رستوران زنجیره‌ای مک دونالد اولین کاهش فروش جهانی خود را در بیش از 3سال گذشته ثبت کرده است. آنطور که دست‌اندرکاران مک‌دونالد اعلام کرده مصرف‌کنندگان خسته از تورم به‌دنبال گزینه‌های ارزان‌تر هستند و ترجیح می‌دهند که غذاهای خانگی استفاده کنند.

به‌گزارش الجزیره، فروش جهانی مک‌دونالد در دوره آوریل تا ژوئن یک درصد کاهش یافته است. این غول فست فود اعلام کرده این اولین کاهش چشم‌گیر فروش از سه ماهه آخر سال 2020 میلادی است، زمانی که همه‌گیری کووید19 و محدودیت‌های دولتی، کسب و کارها را تعطیل و میلیون‌ها نفر را خانه‌نشین کرد.

کاهش فروش محصولات مک‌دونالد در چین و تحریم محصولات این شرکت در اغلب کشورهای غرب آسیا به‌دلیل حمایت آن از رژیم صهیونیستی که مشغول نسل‌کشی در نوار غزه است از جمله عوامل کاهش فروش بی‌سابقه این شرکت در 3 سال اخیر عنوان شده است.

کریس کمپچینسکی مدیرعامل مک‌دونالد، با اشاره به اینکه بخشی از مشتریان از دست رفته این شرکت افرادی کم‎درآمد هستند که به‌دنبال صرفه‌جویی هستند گفته مک‌دونالد در تلاش است تا این مشکل را رفع کند.

بسیاری از گروه‌های حقوق بشری در سراسر جهان، به ویژه در کشورهای مسلمان، از آن زمان کمپین‌های تحریمی را علیه مشاغلی که گفته می‌شود با اسرائیل ارتباط دارند آغاز کرده و خواستار پایان دادن به خصومت ها شده‌اند.

به غیر از مک‌دونالد، شرکت‌های هدف این تحریم‌ها شامل کوکاکولا، استارباکس، کی‌اف‌سی، نستله و آی‌بی‌ام هستند.

نظر شما