شناسهٔ خبر: 67939191 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

نخست‌وزیر انگلیس: اقدامات فوری برای آتش‌بس در غزه لازم است

«کی‌یر استارمر» نخست‌وزیر انگلیس به «آیزاک هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در پاریس گفت که «اقدامات فوری» برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه لازم است.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: دفتر کی‌یر استارمر درباره اظهارات این مقام انگلیسی در گفتگو با رئیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: نخست‌وزیر گفت که باید اقدامات فوری برای آتش‌بس اتخاذ شود تا گروگان‌ها آزاد شوند و کمک‌های بشردوستانه بیشتری برای کسانی که نیاز مبرم به آن دارند، وارد [غزه]شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، در این بیانیه همچنین آمده است که نخست‌وزیر انگلیس بر حمایت مداوم خود از حق رژیم اسرائیل برای آنچه آن را «دفاع از خود مطابق با قوانین بین‌المللی» خواند، تاکید کرد.

طبق بیانیه دفتر کی‌یر استارمر، طرفین همچنین درباره تداوم همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های کلیدی از جمله تجارت و سرمایه‌گذاری گفتگو کردند.

رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستار آتش‌بس فوری در غزه است، در بحبوحه تداوم تهاجم وحشیانه خود به غزه از زمان حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر) حماس به این رژیم، با محکومیت‌های بین‌المللی مواجه شده است.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، از آن زمان تاکنون بیش از ۳۹ هزار و ۳۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند که بیشتر آن‌ها زن و کودک بودند و همچنین بیش از ۹۰ هزار و ۸۰۰ فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند.

با گذشت بیش از ۹ ماه از حملات بی‌امان رژیم اشغالگر اسرائیل، بخش عظیمی از غزه در بحبوحه محاصره فلج‌کننده و کمبود مواد غذایی، آب تمیز و دارو ویران شده است.

رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ) به نسل‌کشی متهم شده است. آخرین حکم این دیوان به اسرائیل دستور داد تا به سرعت حمله به شهر جنوبی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پیش از حمله به این شهر به آن پناه برده بودند، متوقف کند، اما اسرائیل بدون توجه به رای این نهاد وابسته به سازمان ملل، همچنان به حملات خود ادامه می‌دهد.

نظر شما