شناسهٔ خبر: 67942630 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گفتگوی وزیرجنگ اسرائیل با رئیس پنتاگون / گالانت مدعی شد: حزب الله مسئول حمله به جولان است

تهران-ایرنا- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در گفت و گو با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد که حزب الله لبنان مسئول حمله موشکی است که به کشته شدن ۱۲ کودک و نوجوان در بلندی های جولان (اشغالی) انجامید.

صاحب‌خبر -

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از "الجزیره انگلیسی", دفتر یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم اسرائیل اعلام کرد که وی به لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در مورد حمله موشکی روز شنبه توضیح داده است.

دفتر گالانت ادعا کرد: " گالانت خاطرنشان کرد که حمله روز شنبه یک تشدید قابل توجه تنش ها است و حزب الله مورد حمایت ایران مسئول این حمله شناخته خواهد شد."

به گزارش ایرنا, یک مقام آمریکایی اعلام کرد لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا صبح دوشنبه به وقت محلی با همتای اسرائیلی خود پیش از عملیات نظامی پیش‌بینی‌شده تل آویو در داخل لبنان گفت‌وگو کرد در حالی که کاخ سفید نگرانی ها از یک "جنگ همه جانبه" میان اسرائیل و حزب الله را رد کرد.

مقامات آمریکایی بر این باورند که اسرائیل به حمله آخر هفته به گروهی از کودکان در بلندی‌های جولان اشغالی که واشنگتن ادعا کرده است نتیجه موشک حزب‌الله بوده، پاسخ خواهد داد.

حزب الله مسئولیت این حمله را رد کرده است، اما مقامات آمریکایی ادعا می کنند که حزب الله بدون شک این موشک را پرتاب کرده است و این موشک به اشتباه یک زمین فوتبال را هدف قرار داده است.

پس از این حادثه که منجر به کشته شدن حداقل ۱۲ کودک شد، کابینه امنیتی اسرائیل به دولت افراطی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اجازه داد تا پاسخ نظامی انجام دهد.

یکی از مقامات آمریکایی که نامش بیان نشده است، روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: یک پاسخ در راه است.

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: معتقدیم که حمله حزب‌الله لبنان به اسرائیل نباید به تشدید تنش منجر شود.

این سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: "سناریوی جنگ همه جانبه" بین لبنان و اسرائیل "اغراق آمیز" است. اسرائیل "کاملا حق دارد از خود دفاع کند."

شامگاه شنبه منطقه مجدل شمس در بلندی‌های اشغالی جولان هدف موشک قرار گرفت که در پی آن ۱۲ نفر کشته و شمار دیگری زخمی شدند. در پی این حمله، رسانه‌ها و مقامات اسرائیل، حزب‌الله لبنان را عامل آن معرفی کردند اما حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ ارتباطی با حمله مجدل شمس ندارد.

برخی منابع رسانه‌ای نیز فاش کردند که علت حادثه مجدل شمس در جولان اشغالی، موشک ضدهوایی ارتش رژیم اسرائیل بوده که به یک ورزشگاه فوتبال اصابت کرده است.

نظر شما