شناسهٔ خبر: 67938894 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان خبر داد؛

اعزام دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد رشت به اردوی جهادی

«ملکی چوبری» گفت: ۶۰ نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به اردوی جهادی در مناطق محروم استان اعزام شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «مجتبی ملکی چوبری» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در مراسم بدرقه دانشجویان بسیجی به اردوی جهادی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، سازمان بسیج دانشجویی را یکی از مولفه‌های سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی دانست و اظهار داشت: برگزاری اردوی جهادی از عملکرد‌های سازمان بسیج دانشجویی است که مشارکت دانشجویان در این اردوها، روحیه خودباوری و ایمان آنان را تقویت می‌کند.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اعزام نیرو‌های جهادی به مناطق محروم استان، تجربیات خوبی را بدست آورد و در مناطقی که این نیرو‌ها جهت اردوی جهادی حضور یافتند منشاء خیر شدند و اقدامات اثرگذاری از خود به‌جای گذاشتند و در عین حال روحیه جهادی و همیاری و ایمان در خود و در مناطقی که حضور داشتند تقویت کردند.

این مسئول افزود: این جهادگران دانشجو علاوه بر حضور در مناطق محروم استان، با برنامه‌ریزی مناسب در جهت تقویت بنیه علمی دانش آموزان منطقه، ارتقای سطح  فعالیت‌های فرهنگی و انجام انواع فعالیت‌های دامپروری و دامپزشکی، واکسیناسیون و ارائه مشاوره کشاورزی به روستائیان این مناطق اقدام می‌کنند.

ملکی چوبری تصریح کرد: گروه جهادی مهاجر حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت  در این اردوی ۱۰ روزه به روستا‌های محروم شهرستان شفت که شامل روستا‌های  نصیرمحله، لیشاوندان، شالده و ملاسرا بوده و تعداد ۴۰ نفر از دانشجویان برادر در ترکیب ۳ تیم عمرانی اعزام خواهند شد که در طی این مدت به تعمیرات ۴ مدرسه در این منطقه کمک خواهند کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: همچنین در این اردو تعداد ۲۰ نفر از دانشجویان دختر در قالب دو تیم فرهنگی و آموزشی هم حضور دارند که در سطح شهرستان به اجرای برنامه‌ها فرهنگی متنوع مخصوص دانش اموزان و جوانان و نوجونان دختر و پسر خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما