شناسهٔ خبر: 67933185 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه هزار و ۷۲۰ قطعه زمین آماده واگذاری به متقاضیان روستایی آذربایجان‌غربی است

ارومیه- ایرنا- سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: سه هزار و ۷۲۰ قطعه زمین همزمان در سراسر استان آماده واگذاری به متقاضیان روستایی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا رسول عطایی روز دوشنبه در جلسه بررسی روند اجرایی طرح های نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی با بیان اینکه واگذاری زمین های مسکونی طرح حمایتی روستایی در استان تسریع می شود، افزود: ۷۴۴ هکتار زمین در مناطق روستایی جهت واگذاری به روستاییان واجد شرایط به بنیاد مسکن استان تحویل شده است.

وی اضافه کرد: برای متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن، زمین روستایی تعلق می گیرد و در راستای توانمندسازی روستاها و مهاجرت معکوس زمین های مازاد روستایی جهت ساخت واحد های مسکونی ویلایی به متقاضیان واجد شرایط واگذار می شود.

وی اظهار کرد: توجه به برنامه ریزی های انجام شده با بنیاد مسکن استان، تعیین تکلیف متقاضیان و واگذاری زمین در طرح حمایتی روستایی همزمان با ساخت و نوسازی مسکن روستایی تسریع می شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه ۸۵۰ قطعه زمین مسکونی برای واگذاری به اقشار خاص تحویل بنیاد مسکن استان شده است، ادامه داد: با هدف اجرای تفاهم‌نامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور ساخت واحدهای مسکونی برای اقشار ویژه و محروم در سطح شهرستان های آذربایجان غربی این اراضی تخصیص و تحویل بنیاد مسکن استان شد.

عطایی گفت: با توجه به برنامه ها و سیاست دولت برای خانه‌دار کردن آحاد مردم و به ویژه اقشار ویژه و تحت پوشش نهادهای حمایتی این واگذاری اراضی در شهرستان های ارومیه، اشنویه، پیرانشهر، خوی، قره ضیاءالدین انجام شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات بانکی لازم از محل طرح نهضت ملی مسکن جهت ساخت این واحدها به متقاضیان تعلق می‌گیرد، ادامه داد: تامین زمین مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن‌ در استان انجام شده و هیچگونه کمبودی از بابت تامین برای ساخت واحدهای مسکونی در استان وجود ندارد.

نظر شما