شناسهٔ خبر: 67933141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا:

رزمایش جهادگران فاطمی ۴ در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

طاها اعتمادی

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا از برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی ۴ در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: این رزمایش با حضور یک هزار و ۲۸۰ گروه جهادی با شعار خدمت رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت، با رمز یافاطمه‌الزهرا به طول ۱۰ روز از ۹ الی ۱۸ مردادماه در سراسر استان آغاز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

جواد ملک لو روز دوشنبه هشتم مردادماه در نشست خبری، اهداف برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی را تحقق منویات فرمانده معظم کل قوا در راستای شناسایی، تربیت جوان مومن انقلابی خدمات رسانی و تداوم محرومیت زدایی توسط سپاه و بسیج، تبیین و ترویج فرهنگ جهادی و روحیه کار جهادی تلاش و عدالت خواهی، تحقق پیام ۹ بندی مقام‌معظم رهبری بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، کمک به حضور کارآمد و اثربخش متخصصان، نخبگان، اساتید و مبلغان توانمند در جامعه، تحسین و تجلیل از جهادگران و دستگیری از محرومین و خدمت‌رسانی در مناطق محروم استان عنوان کرد.

وی عرصه های فعالیت رزمایش جهادگران فاطمی را تشریح کرد و گفت: تعداد پروژه های عمرانی قابل افتتاح در عرصه های عمرانی(آب شرب، آب کشاورزی، راه روستایی، مسکن مددجویی، آب و فاضلاب) کشاورزی و اقتصاد مقاومتی، فرهنگی، پزشکی، خدمت مومنانه، جهیزیه، میز خدمت، علمی و آموزشی، آزادسازی زندانیان و واکسیناسیون دام ۲۴۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۸۶ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در این رزمایش از پنج هزار و ۵۸۲ گروه جهادی استان حدود یک هزارو ۲۸۰ گروه از سهمیه آذربایجان‌شرقی مشغول خدمت‌رسانی به مردم خواهند بود.

ملک‌لو گفت: اصحاب هنر و رسانه با تبیین مسائل مختلف درصدد امیدآفرینی برای مردم و جامعه هستند.

وی از آبرسانی به ۱۷۸ روستا استان خبرداد و افزود: نهضت آبرسانی به ۱۷۸ روستا با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد برخوردار است که با تامین امکانات و تامین منابع لازم طی ماه های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به پروژه های نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: پنج هزارو ۲۳۸ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند، مراغه، مرند و اندیشه در دست ساخت است و با توجه به عدم تامین منابع مالی توسط بانک‌ها، عدم تامین زیرساخت های لازم و شهادت استاندار و امام جمعه تبریز با مشکلاتی مواجه شده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا ادامه داد: با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، سازمان بسیج سازندگی، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان در طرح “آبخیز تا جالیز” ۹۰ پروژه در دست احداث است که ۹ پروژه آماده افتتاح و بهره‌برداری گرفته است.

وی به پروژه های راهسازی اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۳، ۱۹ پروژه راه‌های روستای، راه های بین مزارع با اعتبار بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی در دست اجرا داریم و همچنین از محل تبصره قیر رایگان، از ۵۲ پروژه، ۳۵ پروژه آماده با مشارکت خیرین، امکانات و تجهیزات جهاد سازندگی در شهرستان های مرند، هوراند و جلفا آماده بهره‌برداری و افتتاح قرارگرفته است. 

وی از پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصدی طرح جنگل‌کاری ۴۰۰ هکتاری ارسباران خبر داد و تصریح کرد: این طرح با اعتباری ۳۸ میلیارد درصدد احیای مناطق آسیب‌دیده جنگل های ارسباران است.

انتهای پیام

نظر شما