شناسهٔ خبر: 67932751 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس سازمان آتش نشانی خبر داد،

ساختمان‌های ناایمن همدان به دستگاه‌های ذیصلاح معرفی شدند

همدان- ایرنا- رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان گفت: بازدیدهای کارشناسی از ساختمان های عمومی و تجاری همدان انجام شده و بدنبال آن مکان‌های ناایمن به دستگاه‌های ذیصلاح معرفی شده‌ است.

صاحب‌خبر -

سیدصادق پورسینا روز دوشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: ما وظیفه داریم نظر کارشناسی خود را در حوزه خطرات آتش سوزی و ایمنی ارائه دهیم اما مجری آن سایر دستگاه‌های اجرایی همچون شهرداری است.

وی اضافه کرد: بازدید دوره‌ای از تمامی مراکز تجاری همدان انجام شده و نظرات کارشناسی را نیز ارائه کرده‌ایم منتهی شهرداری در خصوص اعمال قانون تصمیم‌گیری می‌کند.

پورسینا در خصوص مطالب مطرح شده در برخی رسانه‌ها پیرامون پاساژ قدس همدان گفت: این پاساژ از جمله مجتمع‌هایی است که ایمنی آن تایید نشده و شهرداری نیز ورود کرده است.

وی افزود: هم اکنون مشاور از سوی شهرداری برای این پاساژ انتخاب شده و او نیز پس از بررسی میدانی و کارشناسی اعلام کرد مقاوم‌سازی به دلیل وضعیت موجود ساختمان و برآورد هزینه به صرفه و صلاح شهرداری نیست.

پورسینا خاطرنشان کرد: بر اساس بند ١۴ از ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها؛ مسوولیت رفع خطر از محل‌های مهم و پاساژها که محل تردد و مراجعان عموم مردم هستند، بر عهده مالک یا مالکان و در صورت عدم اقدام به موقع از سوی آن‌ها بر عهده شهرداری‌ها است.

به گزارش ایرنا تجهیزات ایمنی یکی از عوامل اصلی حوادثی نظیر آتش سوزی در ساختمان‌های تجاری است و باید با پیگیری سایر دستگاه‌های اجرایی مسئول، نواقص موجود هرچه سریعتر برطرف شود.

هم اکنون این مشکل در بافت مرکزی و بافت‌های تجاری قدیمی شهر همدان وجود دارد و با این حال، احداث مجتمع‌های تجاری جدید، صدور پایان کار منوط به رعایت و اخذ تاییدیه اصول ایمنی است.

شهر همدان دارای ۳۵ هزار واحد تجاری فعال است که اغلب آن‌ها به ویژه در بافت قدیمی این واحدها فاقد ایمنی استاندارد هستند.

همدان با دارای بودن ۱۰ ایستگاه آتش نشانی یکی از مجهزترین مناطق کشور به شمار می‌رود.

نظر شما