شناسهٔ خبر: 68501707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نام لرستان در تاریخ مسابقات پارالمپیک با قهرمانی "امیرحسین علیپور" ماندگار شد

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: حماسه آفرینی "امیرحسین علیپور" دلاور مرد لرستانی برای ایران سربلندی و برای استان عزیزمان نامی ماندگار در تاریخ پارالمپیک ثبت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در پیامی کسب مدال طلای "امیر حسین علیپور" پرتابگر شایسته لرستانی در رقابت‌های دو و میدانی پارالمپیک ۲۰۲۴ فرانسه را تبریک گفت.

وی افزود: افتخارآفرینی "امیرحسین علیپور" در مسابقات پارالمپیک پاریس کشور فرانسه باعث غرور ملی همه ایرانیان سرافراز شد.

استاندار لرستان اظهار کرد: یقینا حضور و درخشش کم نظیر "امیرحسین علیپور" قهرمان ملی پوش پرتاب وزنه در آوردگاه پاریس با رکورد ۱۴.۷۸ متر و ایستادن بر سکوی قهرمانی پارالمپیک و به اهتزاز درآوردن پرچم سه رنگ و مقدس جمهوری اسلامی ایران مایه مباهات و موجبات شادمانی و شعف مردم غیور استان را فراهم کرد.

شفقت بیان کرد: این افتخار آفرینی و پیروزی تاریخی را به ورزشکار محبوب و عزیزمان "امیرحسین علیپور" و خانواده محترم این قهرمان، مربیان زحمتکش، جامعه ورزش و به ویژه مردم قدرشناس استان تبریک عرض نموده و عزت، سربلندی و درخشش در میادین بین‌المللی برای همه ورزشکاران استان لرستان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

به گزارش ایرنا، امیرحسین علیپور که طلای مسابقات جهانی ۲۰۲۴ ژاپن و بازی های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو را در اختیار دارد در مسابقات پارالمپیک با رکورد ۱۴.۷۸ً ضمن شکستن رکورد آسیا در رده نخست ایستاد و به مدال طلا دست یافت.

نظر شما