شناسهٔ خبر: 67931746 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای طرح " شهید عجمیان " در ۱۸۰ مدرسه استان یزد 

یزد- ایرنا- مسئول بسیج دانش‌آموزی یزد، اجرای طرح «شهید عجمیان» را از جمله اقدامات شاخص این سازمان در استان ذکر کرد و گفت:‌ طرح جهادی شهید عجمیان امسال در ۱۸۰ مدرسه یزد، ابرکوه، مروست و نیر اجرا می‌شود. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام " حمید قطبی راوندی " روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران استان افزود: سازمان بسیج دانش‌آموزی به دنبال اجرای سیاست‌های محرومیت‌زدایی بسیج هر ساله قبل از فرا رسیدن ماه تحصیلی جدید در قالب طرح جهادی «شهید عجمیان» نسبت به بهسازی و مرمت مدارس مناطق مختلف استان اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۶۰ مدرسه تحت پوشش طرح شهید عجمیان قرار گرفتند ادامه داد: اقداماتی نظیر آسفالت، ایزوگام پشت‌بام، رنگ آمیزی و تامین و تعمیر سیستم گرمایشی و سرمایشی کلاس‌های درس از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار بسیج دانش‌آموزی در طرح شهید عجمیان است.

این مسئول با بیان اینکه امسال بیش از یک هزار نفر در قالب ۷۸ گروه جهادی مأموریت بهسازی، رنگ‌آمیزی و سرویس وسایل گرمایشی و سرمایشی ۱۸۰ مدرسه در مناطق یک و دو یزد، ابرکوه، مروست و نیر را به عهده دارند گفت: مأموریت گروه‌های جهادی در طرح شهید عجمیان در بازه زمانی یک ماه شهریورماه اجرایی می‌شود.

اجرای طرح " شهید عجمیان " در ۱۸۰ مدرسه استان یزد 

قطبی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی و فرآیند اجرایی مأموریت امسال گروه‌های جهادی طرح شهید عجمیان در استان آغاز شده و در زمان مقرر نیروهای جهادی عملیات اجرایی خود را انجام خواهند داد.

طرح شهید عجمیان با بسیج نیروهای جهادی درون و بیرون از آموزش و پرورش و با کمک نهادهای حاکمیتی نسبت به بهسازی و شاداب سازی و تعمیرات مدارس در مناطق کم برخوردار اقدام می‌کند.

مردمی‌سازی و مشارکت مردم در این طرح از مهم‌ترین اهداف است بنابراین تغییر در نگاه مردم و همه اقشار نسبت به مقدس‌ترین مکان تعلیم و تربیت یعنی مدرسه حائز اهمیت است.

شهید والامقام عجمیان خود یکی از فعالان حوزه اقدامات جهادی بود و با فعالیت در گروه‌های مردمی نقش فعالی در کمک به مناطق کم‌برخوردار داشت و بر این اساس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با تاسی به سیره این شهید بزرگوار قدم در راه بسترسازی برای فعالیت گروه‌های جهادی در مدارس گذاشت.

روح الله عجمیان بسیجی شهیدی بود که آبان ماه سال ۱۴۰۱ در درگیری با اغتشاشگران و آشوبگران در کرج با ضربات متعدد چاقو و سنگ و لگد به شهادت رسید.

استان یزد ۲۸۰ هزار دانش آموز دارد و حدود ۱۰۰ هزار نفر عضو بسیج دانش آموزی هستند.

نظر شما