شناسهٔ خبر: 67931514 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

اپل روی اشتراک ارزان‌تر اپل‌تی‌وی پلاس حاوی تبلیغات کار می‌ک... -

اقتصاد ایران: اپل در حال مذاکره با شرکت‌های تبلیغاتی برای ارائه‌ی اشتراک‌های ارزان‌تر و حاوی تبلیغات برای اپل‌تی‌وی پلاس است.

صاحب‌خبر -

پس از استخدام چندین مدیر اجرایی در حوزه‌ی تبلیغات در اوایل سال ۲۰۲۴، اپل احتمالاً قصد راه‌اندازی یک طرح اشتراکی جدید همراه با تبلیغات را برای اپل تی‌وی پلاس دارد.

بنابر گزارش Telegraph، اپل مدیران اجرایی خود را برای ملاقات با هیئت تحقیقات مخاطبان پخش‌کنندگان بریتانیا (BARB) فرستاده است تا درباره‌ی جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز برای تبلیغات گفت‌وگو کند. سازمان BARB آژانس رتبه‌بندی بزرگی در بریتانیا محسوب می‌شود و میزان زمانی را که بینندگان صرف تماشای محتوای اپل تی‌وی پلاس می‌کنند، پیگیری می‌کند.

اپل تی‌وی پلاس در سال ۲۰۱۹ با قیمت ۴٫۹۹ دلار در ماه و بدون تبلیغات راه‌اندازی شد؛ اما این سرویس در طول سال‌ها چندین بار افزایش قیمت داشت و در اواخر سال ۲۰۲۲ به ۶٫۹۹ دلار در ماه و در اواخر سال ۲۰۲۳ به ۹٫۹۹ دلار در ماه افزایش یافت. اگر اپل در نهایت بخواهد طبق شایعات یک طرح اشتراکی با تبلیغات را معرفی کند، احتمالاً قیمتی نزدیک به قیمت اولیه‌ی ۴٫۹۹ دلاری در سال ۲۰۱۹ خواهد داشت.

تعدادی از رقبای اپل‌تی‌وی پلاس مانند نتفلیکس، دیزنی پلاس و آمازون نیز با آژانس BARB همکاری می‌کنند. سرویس‌های استریم با پشتیبانی از تبلیغات در سال‌های اخیر به روندی محبوب تبدیل شده‌اند و نتفلیکس و دیزنی پلاس هر دو در سال ۲۰۲۲ سطوح اشتراکی با تبلیغات را برای سرویس‌های استریم خود راه‌اندازی کردند. آمازون پرایم ویدیو نیز اخیراً به‌طور پیش‌فرض از تبلیغات پشتیبانی می‌کند و از اعضای پرایم می‌خواهد برای نسخه‌ی بدون تبلیغات این سرویس ماهانه ۲٫۹۹ دلار اضافی پرداخت کنند.

مقالات مرتبط
  • اپل تی‌وی پلاس در آمریکا محبوب‌تر شد، اما همچنان پایین‌تر از رقبا است
  • اپل به جیب کاربران چینی چشم دوخته است

با توجه به اینکه اپل در اوایل سال جاری، استخدام گسترده‌ای از مدیران اجرایی باتجربه در حوزه‌ی تبلیغات داشت و اوایل ماه جاری تصمیم به کاهش هزینه‌های خود برای اپل تی‌وی پلاس گرفت، منطقی است که شاهد راه‌اندازی سطحی جدید با پشتیبانی از تبلیغات باشیم تا بتواند با قیمت اولیه‌ی پایین‌تر، مشترکین جدیدی جذب کند.

برچسب‌ها:

نظر شما