شناسهٔ خبر: 67930104 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هشدار مقام لبنانی به صهیونیست‌ها نسبت به هرگونه ماجراجویی جدید

مریم مینایی

نائب رئیس پارلمان لبنان خطاب به رژیم صهیونیستی نسبت به هرگونه حمله به این کشور به شدت هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، الیاس بوصعب، نائب رئیس پارلمان لبنان در واکنش به تشدید لفاظی‌های مقامات رژیم صهیونیستی درباره حمله به این کشور، تاکید کرد: هیچ منفعتی برای حزب‌الله در بمباران «مجدل شمس» وجود ندارد.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، الیاس بوصعب همچنین تصریح کرد: میانجیگران به‌طور مداوم با ما در ارتباط هستند و به دنبال آن می‌باشند که تنش گسترده نشود.

وی در ادامه افزود: ما به دنبال جنگ نیستیم، اما اسرائیلی‌ها با هدف سرپوش گذاشتن بر رخدادهای غزه، به دنبال توسعه تنش هستند.

الیاس ابوصعب همچنین گفت: آموس هوکشتاین، فرستاده آمریکا به لبنان به‌خوبی می‌داند که تحت کنترل داشتن جبهه‌ها به‌رغم تداوم جنگ در غزه امری دشوار است.

وی ادامه داد، ۲ طرف باید به قطعنامه ۱۷۰۱ پایبند باشند و این مسأله جز با پایان یافتن جنگ غزه اجرایی نخواهد شد.

از سوی دیگر، شوراهای شهرداری الجلیل الاعلی و الجلیل غربی اعلام کردند، پس از تحولات مجدل شمس، ساکنان باید در نزدیکی پناهگاه‌ها بمانند.

پیشتر «ولید جنبلاط» رهبر جامعه دروزی‌های لبنان نیز در این رابطه خاطرنشان کرد: آموس هوکشتاین، فرستاده آمریکا به لبنان گفت اسرائیل عملیات گسترده‌ای انجام خواهد داد ولی من به او یادآوری می‌کنم که او میانجی است نه حامل تهدیدهای اسرائیل.

وی با اشاره به اینکه حزب‌الله و مقاومت جزیی از جامعه لبنان هستند، گفت: زمان آن فرا رسیده است که اسرائیل بفهمد نمی‌تواند روحیه مقاومت را از بین ببرد. نتانیاهو را نمی‌توان متوقف کرد مگر اینکه عرضه سلاح و مهمات آمریکا به او متوقف شود.

از زمان آغاز جنگ غزه مرزهای جنوبی لبنان و شمال فلسطین اشغالی صحنه تبادل آتش میان نیروهای مقاومت لبنان و رژیم صهیونیستی است. حملات لبنان به جبهه شمالی فلسطین اشغالی در راستای دفاع از ملت مظلوم فلسطین و در پاسخ به تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه غزه است. مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرده است که این حملات متوقف نخواهد شد مگر آنکه آتش‌بس در غزه برقرار و محاصره غزه شکسته شود.

حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده است که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

به گزارش رسانه‌های عبری ده‌ها شهرک در شمال اراضی اشغالی به دلیل حملات حزب‌الله تخلیه شده و این مناطق شبیه شهر ارواح شده است. ساکنان شهرک‌های شمالی می‌گویند کابینه نتانیاهو آن‌ها را به حال خودشان رها کرده است و فکری برای حل بحران مناطق شمالی نمی‌کند.

تازه‌ترین تنش‌ها و لفاظی‌های صهیونیست‌ها، پس از آن مطرح می‌شود که انفجاری در جولان اشغالی تلفاتی بر جای گذاشت و رژیم صهیونیستی انگشت‌اتهام را به سمت حزب‌الله لبنان گرفت. حزب‌الله دخالت در این عملیات را رد می‌کند، با این حال، مقامات تل‌آویو همچنان به تلافی و حمله به لبنان تهدید می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما