شناسهٔ خبر: 67926263 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعلام وضعیت اضطراری در چین؛ سه هزار نفر از ساکنان «خونان» تخلیه شدند

تهران- ایرنا- در پی طغیان رودخانه «سی شین‌تی» شهر «ای‌سوخه» استان «خونان» چین، یکی از سیل بندهای این منطقه ۷۷ متر ترک خورد و مقام‌های محلی به دلیل احتمال ریزش این سیل‌بند وضعیت اضطراری اعلام و دستور تخلیه سه هزار نفر از ساکنان منطقه را صادر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تلویزیون ملی چین، مقام های محلی استان خونان پس از وقوع این حادثه و احتمال ریزش سیل‌بند، شب گذشته (یکشنبه) به وقت محلی دستور تخلیه سه هزار نفر از ساکنیان منطقه گوا جیاچیائو شهرک‌ ییسوهه را صادر کردند.

نیروهای امدادی استان خونان هم با بیان اینکه در حال حاضر عرض شکاف تغییر چندانی نکرده و سطح آب در داخل و خارج سد یکسان است، افزودند: ما تمام تلاش خود را برای جستجو و نجات افراد گرفتار به کار گرفته‌ایم و خود را برای مقابله با هرگونه اتفاق احتمالی آماده کرده‌ایم.

رسانه ملی چین همچنین روز گذشته اعلام کرد: رانش زمین در شهرستان «هنگ یانگ» استان «خونان» در جنوب شرقی چین جان ۱۱ نفر را گرفت.

هرسال باراش باران در ماه‌های اردیبشهت تا مرداد منجر به خسارات‌های شدیدی به استان‌های جنوبی چین می شود.

بر اساس گزارش‌ها، شدیدترین بلایای طبیعی چند دهه گذشته بر اثر جاری شدن سیل در این کشور مربوط به سال ۱۹۹۸ میلادی است که در آن نزدیک به چهار هزار نفر کشته شدند.

برچسب‌ها:

نظر شما