شناسهٔ خبر: 67924825 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گزارش|

المپیک ۲۰۲۴| نبرد عموزاد، موساکایف، اسنایدر و تاج‌الدینوف برای طلای روز پایانی مسابقات کشتی آزاد

رقابت‌های اوزان ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد بازی‌های المپیک پاریس روز ۲۱ مردادماه آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - کایل اسنایدر (ایالات متحده آمریکا) از زمان باخت در بلگراد، به روز انتقام خود از احمد تاج‌الدینوف (بحرین) فکر کرده است. اسنایدر ۲۱ مرداد را به عنوان تاریخ انتقام، روی مغز خود قفل کرده است، زمانی که اوزان ۶۵ کیلوگرم، ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد در مرکز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس قرار خواهند گرفت.

در همین حال، چهار قهرمان جهان؛ رحمان عموزاد (ایران)، اسماعیل موساکایف (مجارستان)، حاجی علی اف (آذربایجان) و زاین رترفورد (ایالات متحده آمریکا) برای برتری المپیک در وزن ۶۵ کیلوگرم مبارزه خواهند کرد.

۹۷ کیلوگرم: اسنایدر، از قهرمان تا رقیب

برای احمد تاج‌الدینوف، مسابقه مقابل اسنایدر بیرون آمدن از یک مهمانی بود، در حالی که برای آمریکایی یک لحظه بازگشت به تخته قرعه‌کشی، چرا که در کمتر از دو دقیقه اسنایدر فنون چهار امتیازی متوالی را دریافت کرد و در نهایت کشتی را ۱۱ بر صفر باخت.

از آن باخت، اسنایدر به همراه کائل ساندرسون، قهرمان المپیک در مسابقات دانشگاه ایالتی پن شرکت کرده و در حال آماده کردن یک برنامه کشتی است که چگونه تاژودینوف را در نیمه نهایی پاریس ۲۰۲۴ از دور خارج کند.

یکی دیگر از تهدیدات جوانی که بر سر راه اسنایدر قرار دارد، امیرعلی آذرپیرا (ایران) است که به طور تصادفی در جدول قرار می‌گیرد.

آذرپیرا ۲۲ ساله، اوایل سال میلادی، اسنایدر را شکست داد. این دو در فینال سری رنکینگ آزاد زاگرب به مصاف هم رفتند، جایی که آذرپیرا، اسنایدر را شکست داد تا نه تنها عنوان قهرمانی سری رنکینگ را به دست آورد، بلکه جایگاه خود را در تیم المپیک ایران مقابل کامران قاسم پور (ایران) حفظ کرد.

با اسنایدر و تاج‌الدینوف در پایین جدول، سه نفری که باید به سمت بالا به آن‌ها توجه کنند عبارتند از: ماگومدخان ماگومدوف (آذربایجان)، ابراهیم چیفتچی (ترکیه) و گیوی ماتچاراشویلی (گرجستان).

ماتچاراشویلی علیرغم اینکه پایین‌ترین رتبه در بین این سه نفر را دارد، در رقابت‌های خود با ماگومدوف و چیفتچی، شانس بیشتری دارد.

ماتچاراشویلی ۴ کشتی با ماگومدوف و ۵ کشتی مقابل چیفتچی داشته است و در مجموع ۷-۲ در برابر هر دو کشتی‌گیر رکورددار است. او همچنین در مسابقات قهرمانی اروپا امسال مقابل این دو پیروز شده است.

۶۵ کیلوگرم: جاده سخت تا طلا

با توجه به وزن‌های انباشته در پاریس ۲۰۲۴، وزن ۶۵ کیلوگرم نزدیک به صدر جدول است. این وزن شامل چهار قهرمان جهان و تعداد زیادی از رقبای دیگر است که می‌توانند به سکو صعود کنند. از زمان مسابقات قهرمانی جهان در سال گذشته، اسماعیل موساکایف قهرمان جهان، حداقل یک بار عموزاد و علی‌اف را حذف کرده است و باید این کار را در برابر آن‌ها انجام دهد تا به خشکسالی ۷۶ ساله مجارستان در کسب مدال طلای المپیک پایان دهد.

اسماعیل موساکایف و حاجی‌علی‌اف به ترتیب رده‌بندی‌های ۳ و ۶ در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم می‌روند و سپس مجارستانی در نیمه نهایی به مصاف ایرانی می‌رود.

دیدار یک چهارم نهایی پاریس ۲۰۲۴ بین اسماعیل موساکایف و حاجی‌علی‌اف، چهارمین دیدار حرفه‌ای آن‌ها خواهد بود که روس سابق مجارستانی با برتری ۳ بر صفر از آن خود می‌کند. موساکایف در آخرین دیدار خود در سری رنکینگ مجارستان، مسلماً غالب‌ترین برد خود را در برابر حاجی‌علی‌اف کسب کرد. او یک پیروزی ۹-۳ به دست آورد. اگر او بتواند حاجی‌علی‌اف را شکست دهد، سومین دیدار را با عموزاد قهرمان جهان در سال ۲۰۲۲ برگزار می‌کند. آن‌ها دیدار‌های قبلی خود را تقسیم کردند و موساکایف در نیمه‌نهایی جهان سال گذشته از عموزاد انتقام گرفت.

در طرف دیگر جدول، وازگن توانیان (ارمنستان) برای دیدار با سباستین ریورا (پرو) نایب قهرمان جهان در نیمه‌نهایی آماده می‌شود.

دیدار ریورا و توانیان پس از تقسیم مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ و مسابقات رده‌بندی آزاد زاگرب در سال ۲۰۲۴، دیدار خواهد داشت. ریورا در بلگراد با نتیجه ۶-صفر دو دقیقه مانده به پایان، عقب افتاد، اما با نتیجه ۹-۸ پیروز شد و خود را به فینال جهانی رساند. سپس در اوایل سال جاری در کرواسی، توانیان با پیروزی ۹-۱ نتیجه را مساوی کرد.

همچنین کوتارو کیوکا (ژاپن) و زین رترفورد (ایالات متحده آمریکا) خطرناک‌ترین افرادی هستند که می‌توانند یک براکت را منفجر کنند.

کوتارو کیوکا که قهرمان المپیک تاکوتو اوتوگورو را در کشتی پلی‌آف ژاپن ۷-۱ شکست داد، به پاریس می‌آید. مهمتر از همه، این کشتی‌گیر ۲۳ ساله در سال ۲۰۲۴ مقابل اسماعیل موساکایف و آستین گومز (مکزیک) پیروز شده است.

رترفورد که از وزن ۷۰ کیلوگرمی خود در سال ۲۰۲۳ عنوان قهرمانی جهان را کسب کرده بود، وظیفه دارد اولین مدال المپیک آمریکا را در وزن ۶۵ تا ۶۶ کیلوگرم

از زمان مدال نقره جمیل کلی (ایالات متحده آمریکا) در المپیک ۲۰۰۴ آتن، به دست آورد. در این فصل، رترفورد هفت مبارزه بین‌المللی داشته است، به جز مسابقه‌ای که با تومور-اچیر تولگا (مغولستان) در مسابقات انتخابی المپیک جهانی داشت، در هر مسابقه پیروز شده است.

انتهای پیام/

نظر شما