شناسهٔ خبر: 67923041 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشن تولد خصوصی با ۷۰ هزار تماشاگر اینستاگرامی و پلمب ۲۸ عطاری در تهران

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و بازداشت عامل هتک حیثیت و انتشار تصاویر خصوصی یک زن در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی روز دوشنبه در این خصوص گفت: زن جوانی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد فردی ناشناس که در مهمانی خصوصی جشن تولد او حضور داشته اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی کرده و موجب بر هم زدن آرامش روانی او و خانواده اش و هتک حیثیت او شده است.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت ادامه داد: شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد که چندروز قبل مهمانی جشن تولدش بوده و بعد از پایان مراسم متوجه شده یکی از میهمانان از طریق یک صفحه اینستاگرامی ناشناس با نام و مشخصات بنده اقدام به انتشار تصاویر خصوصی ام بصورت لایو کرده و آن ویدیوی ۲۷ دقیقه ای را به عنوان پست نیز در آن صفحه مجازی منتشر کرده و موجب برهم زدن آرامش و آبروی خانوادگی بنده شده است.

به گفته سرهنگ معظمی گودرزی، افسران سایبری پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و پس از مطالعه اظهارات شاکی و بررسی همه جوانب پرونده با بهره‌گیری از روش‌های علمی و فنی موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.

رییس پلیس فتا پایتخت گفت: کارشناسان این پلیس با استفاده از تجارب سایبری و تحقیقات گسترده در فضای مجازی ضمن به دست آوردن اطلاعات هویتی متهم پس از تشریفات قضایی مجرم را در یکی از مناطق شمال تهران بزرگ دستگیر و به همراه ادله دیجیتال به پلیس فتا منتقل کردند.

سرهنگ معظمی گودرزی اضافه کرد: متهم که از دوستان نزدیک شاکی بود پس از حضور در پلیس فتا تهران بزرگ از موضوع اظهار بی اطلاعی می‌کرد اما پس از روبه رویی با شاکی لب به اعتراف گشود و اظهار کرد مدت زیادی است با شاکی مشکل دارد و برای تلافی و انتقام از وی با ایجاد صفحه جعلی با نام و مشخصات وی دست به این اقدام زدم.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد که فضای مجازی مکان مناسبی برای حل کردن اختلافات و همچنین انتقام جویی نیست، با مرتکبان این جرایم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی طبق قانون برخورد خواهد شد، همچنین شهروندان می‌توانند موارد مشکوک را از طریق تماس تلفنی با ۱۱۰ یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

طرح برخورد با عطاری های متخلف در پایتخت + فیلم

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب هم از اجرای طرح برخورد با عطاری های متخلف و بازرسی از ۲۸ واحد صنفی عطاری غیرمجاز و متخلف در پایتخت خبر داد و افزود: در بازرسی از این واحد های صنفی مقدار بیش از ۵۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی و قرص و دارو های غیر مجاز کشف شد.

سرهنگ حسین باباپور در این خصوص گفت: در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فعالیت مشکوک برخی از مغازه های عطاری در تهران، طرح برخورد با عطاری های متخلف به صورت ویژه در پایتخت اجرا شد.

وی ادامه داد: در خلال اجرای این طرح و بازرسی از ۲۸ عطاری متخلف و غیرمجاز تعداد ۲۸ نفر مواد فروش دستگیر و سه کیلو و۳۲۷ گرم مواد مخدر، ۱۴ کیلو و ۹۱۵ گرم شربت تریاک، ۲۳ کیلو و ۶۴۴ گرم شربت متادون، ۱۱ کیلو و ۵۳۰ گرم گرز خشخاش، ۲۵۰ گرم شربت ترامادول و ۴۶۰۶۰ عدد انواع قرص های حاوی مخدر و لاغری حاوی روانگردان گشف و ضبط شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ عنوان کرد: متهمان پس از دستگیری به همراه اقلام مکشوفه به مقر پلیس منتقل و پس انجام تحقیقات تکمیلی به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی تاکید کرد: متاسفانه با توجه به اینکه مصرف برخی داروهای لاغری وتبلیغ گسترده آن در فضای مجازی و همچنین آرایشگاه های زنانه به ازدیاد مصرف و اقبال آن دامن زده؛ به جوانان یادرآوری می کنیم که قرص های مذکور که تحت عنوان گلوریا، آلفا اسلیم، بک اسلیم، اسلیم فیت و بریکتون که توسط عوامل سودجو در جامعه در حال فروش و توزیع است به دلیل آغشته بودن به متامتفتامین یا همان شیشه به شدت اعتیاد آور است و اثرات جبران ناپذیری را در روح و روان و جسم فرد مصرف کننده می گذارد بنابراین به خانواده ها هشدار جدی می دهیم و از آنها درخواست می کنیم حتما درباره آثار و تبعات مخرب مصرف اینگونه قرص ها با فرزندان خود صحبت کنند.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب با بیان اینکه عزم پلیس در مبارزه با سواداگران مرگ جدی است و هیچ نقطه‌ای از شهر تهران برای جولان قاچاقچیان و مجرمین موادمخدر امن نیست، از شهروندان خواست تا اطلاعات خود در زمینه فعالیت مجرمانه قاچاقچیان و یا افراد سودجو که سلامت جامعه را با فروش دارو های غیرمجاز نشانه گرفتند را از طریق تماس با شماره تلفن مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و یا ۰۲۱۶۳۹۸۴۶۱۸ تماس بگیرند و اطلاعات خود را با همکاران ما در میان بگذارند.

نظر شما