شناسهٔ خبر: 67935079 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

برداشت ۵۰ هزار برنج از شالیزارهای مازندران

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران از برداشت ۵۰ هزار هکتار از سطح شالیزارهای برنج برداشت در این خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، علی محمد رمضانی عصر امروز_دوشنبه هشتم مرداد_ در نشست شورای کشاورزی مازندران در ساری با بیان اینکه با توجه تقویم زراعی در نظر گرفته شده تاکنون حدود ۵۰ هزار هکتار از سطح شالیزارهای برنج این استان برداشت شده است، اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های این روزها در در شهرستان‌ها توصیه می‌شود قبل از برداشت از مزرعه خود بازدید داشته باشند و حتماً ساعت برداشت را به بعد از ساعت ۱۰ صبح موکول کنند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزانی که در حال برداشت برنج هستند رطوبت را در نظر بگیرند، افزود: کشاورزان مدنظر قرار داشته باشند که اگر ۲۴ ساعت قبل بارندگی داشتند، روز بعد برداشت نکنند.

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه کشاورزان شرق و حتی مرکز استان نیز که دیر نشا بودند مراقبت از مزرعه داشته باشند، به دلیل اینکه نسل دوم آفت ساقه خوار را خواهیم داشت، افزود: در صورت آلودگی حتماً با هماهنگی مراکز جهاد کشاورزی اقدام کنند.

رمضانی ادامه داد: اگر در شهرستان‌هایی که آب مطمئن دارند و پرورش رتون و برنج مجدد می‌توانند انجام دهند حتماً با مشاوره فنی از مراکز جهاد کشاورزی و گیاه پزشکی این کار را بکنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کوددهی را رعایت کنند و به هیچ عنوان کود به نشای مجدد ندهند، چرا که کاه کلش برداشت قبلی به کود تبدیل می‌شود.

نظر شما