شناسهٔ خبر: 67922444 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

نشست جهاددانشگاهی کرمانشاه و برق منطقه‌ای غرب کشور

صاحب‌خبر -
نشست توسعه همکاری‌های مشترک بین سازمان جهاددانشگاهی و دفتر تحقیقات و کنترل کیفیت تجهیزات برق منطقه‌ای غرب کشور برگزار شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه، نشست توسعه همکاری‌های مشترک بین سازمان جهاددانشگاهی و دفتر تحقیقات و کنترل کیفیت تجهیزات برق منطقه‌ای غرب کشور با حضورمعاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان و معاون فناوری پارک علم و فناوری استان کرمانشاه و جمعی از مدیران شرکت‌های دانش بنیان و فناور در برج فناوری پارک علم و فناوری کرمانشاه و شبکه برنامه برق دفتر تخصصی فنی مهندسی جهاددانشگاهی کشور برگزار شد.

دراین نشست که موضوعات و نیازهای تحقیقات و فناوری‌های شرکت برق منطقه غرب و ظرفیت های شرکت‌های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری کرمانشاه و دفتر تخصصی فنی و مهندسی جهاد دانشگاهی کشور برای رفع نیازهای تحقیقاتی صنعت برق برگزار شد

در این نشست  دکترشهبازیان مدیر دفتر تحقیقات وکنترل تجهیزات شرکت برق منطقه ای غرب با بیان اینکه  به طور کلى پروژه هاى تحقیقاتى از دو بخش مطالعاتى و اجرایى (عملیاتى) تشکیل مى شوند، ادامه داد:دربخش مطالعاتى     علاوه بر بررسى دقیق تئورى و زمینه هاى قبلى موضوع پروژه ، کارهایى که توسط محققین در زمینه مورد نظر انجام شده جمع آورى، تحلیل و تدوین مى شود ودربخش اجرایى (عملیاتى) کارهاى انجام شده گروه تحقیق در قالب پروژه و نتایج آنها که تا کنون در جایى منتشر نشده و همچنین پیشنهادهایى در مورد ادامه کا ر و تحقیقات آینده ارایه می شود.

وی تاکید کرد: حوزه های نیازهای تحقیقاتی وزارت نیرو شامل حوزه انرژی و حوزه کلان مرتبط با برق است .
در ادامه  دکتر خلیل جلیلی معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه با بیان اینکه شبکه تخصصی جهاد دانشگاهی در هر دو زمینه تحقیقات کاربردی و مسئله محور و طرح های فناورانه و محصول محور،  دستاوردهای مورد توجهی داشته است، گفت :پاسخ به نیازهای فناورانه و تحقیقاتی صنعت برق توسط پژوهشگران و فناوران زیست بوم فناوری جهاددانشگاهی قابل انجام است.
جلیلی تصریح کرد: این تعامل می تواند دستاوردهای ارزشمندی را در پی داشته باشد. بعلاوه ظرفیت شرکت های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری یک ظرفیت بومی و تخصصی و توانمند است که می تواند پاسخگوی نیازهای عملیاتی شرکت برق منطقه ای باشد.
معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه در ادامه به نقش پژوهشگران جهاددانشگاهی در حل مسائل کشور اشاره کرد و افزود: حرکت جهادی اعضای هیات علمی جهاد دانشگاهی همواره مورد عنایت مقام معظم رهبری بوده و ظهور فناوری های ملی و بین المللی در این نهاد انقلابی حاصل این اعتماد است.
در ادامه این نشست مهندس شهاب خوش خوی معاون فناوری پارک علم و فناوری استان کرمانشاه ضمن تشریح توانمندی های شرکت های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، گفت :با توجه به وجود مرکز رشد تخصصی فناوری اطلاعات  که بیش از 110 واحد فناور در پارک علم و فناوری استان را تحت حمایت خود دارد ایده محوری بسیار خوبی در حوزه برق، الکترونیک، فناوری اطلاعات و…. است .
وی ادامه داد:مدیران  شرکت های فناور غالبا از اعضای هیات علمی و دانش آموختگان دانشگاهی هستند که فرصت بسیار مناسبی فراهم کرده تا  بخشی از تحقیقات مورد نیاز صنعت برق از طریق تحقیق و توسعه این واحد های فناور و دانش بنیان  نجام شود.
خوش خوی در پایان با اشاره به اینکه این اقدامات در رفع نیاز ها و چالش های فناورانه صنعت  برق می تواند موثر باشد،افزود:.تعامل بخش پژوهش و فناوری در حوزه جهاددانشگاهی در کشور می تواند بخش زیادی از نیاز های شرکت برق منطقه ای غرب کشور را مرتفع سازد.

در پایان این نشست تخصصی اعضای هیات علمی شبکه تخصصی برق جهاددانشگاهی کشور  و مدیران عامل چند شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری استان پیشنهادها و انتظارات خود را بیان کردند و مقرر شد عناوین و شرح خدمات پیشنهادی با راهبری معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه به مرحله اجرا و انعقاد قرارداد برسد و نیازهای فناورانه صنعت برق پاسخ داده شود.

گفتنی است، از شرکت های دانش بنیان و فناور حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مستقر در برج فناوری استان کرمانشاه بازدید شد.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما