شناسهٔ خبر: 67922239 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

چه زمان‌هایی باید از ضدآفتاب استفاده کرد؟

با درک اهمیت کرم‌های ضدآفتاب در روتین مراقبت‌های پوستی، این سوال مطرح می‌شود که چه زمانی و چگونه ضدآفتاب را مورد استفاده قرار دهید. از آن‌جایی که استفاده از کرم ضد آفتاب در طول روز مهم است، طبیعی است که در مورد زمان و نحوه استفاده از آن بیشتر بدانید. در این بخش، نوعی راهنمایی در مورد استفاده از ضدآفتاب برای محافظت از پوست ارائه شده است.

صاحب‌خبر -

 

چه زمانی باید از ضد آفتاب استفاده کرد و چه مدت طول می کشد تا جذب شود؟

هر روز که پوست خود را در معرض نور خورشید قرار می‌دهید، باید از ضد آفتاب استفاده کنید. بنابراین، اساسا قبل از این‌که پا را بیرون بگذارید، ضدآفتاب را روی پوست خود بمالید.

استفاده از ضدآفتاب، هر روز بدون توجه به آب‌وهوا و فصل توصیه می‌شود. اشعه فرابنفش، می‌تواند از طریق ابرها و پنجره‌ها نفوذ کند. بنابراین حتی در روزهای ابری یا زمانی که در خانه هستید، استفاده از ضدآفتاب برای محافظت از پوست اهمیت بسیاری دارد.

بحرانی‌ترین زمان برای استفاده از کرم ضد آفتاب، بین ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر است که در آن اشعه خورشید قدرت بسیاری دارد. در این ساعات، استفاده مجدد از ضدآفتاب هر دو ساعت یک بار بسیار مهم است، به‌خصوص اگر زمانی را در خارج از منزل می‌گذرانید.

استفاده از ضدآفتاب، در ماه‌های زمستان نیز اهمیت بسیاری دارد. زیرا برف می‌تواند اشعه‌های فرابنفش را منعکس کند و خطر آسیب آفتاب به پوست را افزایش دهد.

اگرچه پوست شما کرم ضد آفتاب را تقریبا در 15 دقیقه جذب می‌کند، بهتر است 30 دقیقه پیش از خروج از خانه آن را به‌کار ببرید. این موضوع، تضمین می‌کند که ضدآفتاب شما به‌طور کامل جذب ‌شود.

هر چند وقت یکبار باید از ضدآفتاب استفاده کرد؟

استفاده از کرم ضد آفتاب، باید به عادت روزانه شما تبدیل شود؛ حتی اگر هوا ابری باشد. بنابراین، گنجاندن ضدآفتاب در برنامه روزانه مراقبت از پوست، اقدامی ضروری و حیاتی برای حفظ سلامت و شادابی پوست شما است.

با این اوصاف، یک بار استفاده از ضدآفتاب در ابتدای روز کافی نیست. برای حفظ محافظت کامل پوست دربرابر اشعه مضر UV، نیاز به استفاده مجدد از ضدآفتاب در طول روز دارید. توصیه می‌شود که حداقل هر دو ساعت یکبار و بلافاصله پس از شنا یا تعریق شدید، به استفاده مجدد از ضدآفتاب بپردازید.

توجه داشته باشید، اگرچه ممکن است قبل از رفتن به بیرون از ضدآفتاب استفاده کنیم، اما بیشتر آسیب‌های ناشی از نور خورشید در اواخر روز اتفاق می‌افتد، زمانی که اثرات ضدآفتاب به حداقل می‌رسد. بنابراین مطمئن شوید که ضدآفتاب را به‌طور مداوم در طول روز استفاده می‌کنید.

شاید تصور کنید که استفاده از ضدآفتاب فقط قبل از بیرون رفتن از خانه کافی است؛ اما این تصور اشتباه است. اغلب آسیب‌های ناشی از نور خورشید، در اواخر روز و زمانی که اثرات ضدآفتاب به حداقل می‌رسد، اتفاق می‌افتد. بنابراین، استفاده مداوم از ضدآفتاب در طول روز، اقدامی ضروری برای محافظت کامل از پوست شما دربرابر اشعه مضر UV است.

نکاتی برای استفاده از ضد آفتاب

نکات ضروری در مورد نحوه و زمان استفاده از ضدآفتاب در طول روز را بررسی کنید. این موارد، به شما یاری می‌رساند تا از کرم‌های ضدآفتاب به‌صورت روتین مراقبت از پوست خود استفاده کنید. لازم به ذکر است که می‌توانید نمونه‌های خارجی و همچنین ضد آفتاب ایرانی را نیز به‌کار ببرید.

چه زمان‌هایی باید از ضدآفتاب استفاده کرد؟

بعد از مرطوب کننده

اولین قانون استفاده از ضدآفتاب، این است که آن را پس از کرم مرطوب‌کننده به‌کار ببرید. این امر، بدان معنی است که می‌توانید با شستشوی ملایم صورت، تونر طبیعی و مرطوب کننده سبک استفاده کنید.

حتی بعد از مرطوب‌کننده، استفاده از یک کرم دور چشم نیز ضروری به‌شمار می‌رود. پس از جذب مرطوب‌کننده و کرم دور چشم، لایه‌ای از ضدآفتاب را روی صورت و گردن خود بمالید. برای بدن نیز، می‌توانید لوسیون بدن را روی پوست تمیز بمالید و سپس ضدآفتاب بزنید.

قبل از خروج از منزل

اگر نمی‌دانید برای استفاده از کرم ضد آفتاب، و کسب بهترین نتیجه و محافظت دربرابر اشعه ماوراء‌بنفش، چه اقداماتی ضروری است، لازم به‌ذکر است که شما باید حداقل 30 دقیقه قبل از قرارگرفتن در معرض آفتاب از ضدآفتاب استفاده کنید. این کار، سبب جذب ضدآفتاب به پوست شما می‌شود با تعریق از بین نمی‌رود.

استفاده مجدد از ضدآفتاب

اگر پوست شما برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار دارد، استفاده مجدد از ضدآفتاب مهم است. در حالت ایده‌آل، باید ضدآفتاب را هر 30 تا 60 دقیقه یک‌بار تجدید کنید. استفاده مجدد از کرم‌های ضدآفتاب، در حفظ سیستم دفاعی پوست شما برای جلوگیری از آسیب نور خورشید یا بروز علائم پیری زودرس یاری‌رسان خواهد بود تا اگر در داخل خانه هستید، حداقلSPF 25 و اگر در مدت بیشتری در فضای باز حضور دارید، حداقل SPF 50 را انتخاب کنید. ضدآفتاب را می‌توان روی آرایش نیز به‌کار برد.

آن را اسپری کنید

بهترین راه برای استفاده از کرم ضد آفتاب برای دفعات بعدی، بدون آسیب رساندن به آرایش، اسپری‌کردن آن است. کرم‌های ضدآفتاب در قالب‌های اسپری نیز قابل ارائه هستند؛ به‌طوری‌که استفاده مجدد از آن حتی روی آرایش نیز آسان خواهد بود. این کرم‌ها، برای استفاده مجدد از ضدآفتاب هنگامی که در خارج از منزل هستید، مفید به‌شمار می‌روند؛ برای به‌کار بردن آن نیازی به آینه ندارید و آرایش را نیز خراب نمی‌کنند.

برای پیداکردن ضدآفتاب متناسب با پوست خود، می‌توانید از توصیه پزشکان بهره‌مند شوید. آن‌ها محصولات مختلفی را به‌ شما معرفی خواهند کرد. همچنین، پیشنهاد می‌شود محصولات مراقبت از پوست ژنوبایوتیک را نیز حتما مورد استفاده قرار دهید.

چه زمان‌هایی باید از ضدآفتاب استفاده کرد؟

جمع‌بندی

کرم‌های ضدآفتاب، جزء ضروری هر روتین مراقبت از پوست هستند. زیرا به محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر که عامل آسیب و پیری زودرس به‌شمار می‌روند، کمک می‌کند. بنابراین، دانستن زمان استفاده از کرم ضد آفتاب، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چه داخل منزل باشید، چه خارج از آن و چه در روزهای آفتابی و حتی روزهای ابری زمستان.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما