شناسهٔ خبر: 67920773 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

صنعا: امنیت خلیج فارس و شبه جزیره عربستان تنها با یمنی باثبات محقق می‌شود

مریم مینایی

وزیر امور خارجه دولت صنعا تاکید کرد، امنیت خلیج فارس و شبه جزیره عربستان تنها با وجود یمنی باثبات، شکوفا و با رفاه محقق می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، هشام شرف، وزیر خارجه دولت پیشبرد امور یمن (مستقر در صنعا) تاکید کرد که کشورش در برقراری صلح پایدار و دائمی برای مردمش جدی است، در حالی که برخی از کشورهای منطقه به دنبال امضای توافقنامه‌های امنیتی با کشورهای بزرگ هستند تا امنیت خود را تضمین کنند.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، هشام شرف از تمامی کشورهای همجوار خواست تکمیل اقدامات اعتمادسازی، رسیدگی به مسائل فوری انسانی و اقتصادی و دستیابی به یک راه حل سیاسی جامع و مسالمت‌آمیز را به هیچ موضوع دیگری مرتبط نکنند.

وی در واکنش به اخبار منتشر شده درباره تلاش برخی کشورهای منطقه و سایر مناطق جهان برای امضای توافقات امنیتی با هدف تضمین امنیت خود، تصریح کرد: «صنعا در قبال برقراری صلح پایدار برای مردم منطقه جدی است.»

وزیر امور خارجه دولت صنعا خاطرنشان کرد، این موضوع با آنچه اخیراً جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود که یک کشور عربی از یکی از همسایگان خود درخواست حمایت کرده است، مربوط است.

هشام شرف همچنین گفت، ایجاد برقراری روابط دوجانبه براساس اصول «عدم مداخله» در امور داخلی و منافع متقابل بین آن ملت‌ها و کشورها، تضمین‌کننده امنیت کشورهای منطقه به دور از توهماتی مبنی‌بر حفاظت و حمایت کشورهای بزرگ از آنها است و هر کشور همسایه پس از آن می‌تواند به اجرای پروژه‌ها و خواسته‌های خود در آینده ادامه دهد.

وی همچنین بر اهمیت توجه به مفهوم امنیت جمعی برای همه کشورهای منطقه به‌ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس و شبه جزیره عربستان قبل از درخواست از هر ابرقدرتی برای ارائه چنین تضمین‌هایی تاکید کرد.

هشام شرف در پایان تاکید کرد، وجود یک یمن باثبات و مرفه که خواسته‌ها و آرمان‌های مردم یمن را برآورده کند، تهدیدی برای هیچ طرفی محسوب نمی‌شود بلکه عامل امنیت و ثبات برای تمامی کشورهای منطقه است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما