شناسهٔ خبر: 67897700 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مشرق بررسی می‌کند؛

عملیات فریب رژیم صهیونیستی برای تجاوز به خاک لبنان

بلافاصله پس از حادثه مجدل شمس، رسانه‌ها و مقامات صهیونیست اقدام به تهدید حزب الله و دولت لبنان به واکنش شدید و گسترده کردند. اما این حادثه ابعاد مشکوکی دارد که هنوز روشن نشده است.

صاحب‌خبر -

سرویس جهان مشرق - در ساعات گذشته، تمرکز رسانه و مقامات رژیم صهیونیستی بر حادثه مجدل شمس بوده است و صهیونیست‌ها در حال تصویر سازی و داستان‌ سرایی ها اغراق آمیز و دروغین از این حادثه هستند.

پس از حملات راکتی حزب الله لبنان، رسانه‌ها صهیونیست گزارش دادند در زمان حملات حزب الله، یک راکت به زمین فوتبالی در منطقه مجدل شمس اصابت کرده و طی آن چند غیر نظامی کشته شدند. پس از ادعای رسانه‌های صهیونیست مبنی بر آنکه حزب الله لبنان مسئول این حمله است، حزب الله لبنان در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که هیچ ارتباطی با این حمله نداشته و این سازمان اساسا چنین حمله ای انجام نداده است. اما مقامات سیاسی، نظامی صهیونیست با تکرار ادعاهای خود، اعلام کردند که حزب الله لبنان را مقصر این حمله دانسته و اعلام کردند که به زودی پاسخ شدیدی به این حمله خواهند داد.

اما نکاتی در این ارتباط وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

۱- بر خلاف ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی که از آغاز جنگ، حدود ۴۰۰۰۰ غیر نظامی بی گناه را بدون هیچ دلیلی، در غزه و به بدترین شکل ممکن به شهادت رسانده است، حزب الله لبنان در ۹ ماه گذشته، هیچ کدام یک از مراکز جمعیتی رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین های اشغالی را هدف قرار نداده و اهداف این سازمان، تنها مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. همچنین، حزب الله لبنان تاکنون مسئولیت تمامی عملیات‌ها نظامی ضد صهیونیستی در شمال سرزمین های اشغالی که طی برخی از آنها تعدادی از صهیونیست‌ها به هلاکت رسیده اند را بر عهده گرفته است. پس دلیلی برای حزب الله لبنان وجود ندارد که اقدامات خود علیه رژیم صهیونیستی را منکر شود.

عملیات فریب رژیم صهیونیستی برای تجاوز به خاک لبنان

۲- شبکه تلویزیونی العربی در خبری تازه از ابعاد این انفجار ابهام‌آمیز گزارش داد که یک نیروی امدادی صهیونیستی به روایت شاهدان از ماجرای سقوط موشک در مجدل‌شمس نقل از شاهدان عینی در شهرک مجدل شمس فاش ساخت که موشک سامانه گنبد آهنین عامل انفجار در این شهرک بوده است. همچنین خبرنگار این شبکه خبری افزود که تعدادی از شاهدان عینی در محل انفجار در شهرک «مجدل شمس» به او گفته‌اند که پدافند هوایی تل آویو عامل انفجار شدید بوده است. آنان گفتند با چشمان خود دیده‌اند که سامانه گنبد آهنین از سمت بلندی‌های «جبل شیخ» شلیک کرد و موشک پدافندی درست در زمین فوتبال فرود آمد. خبرنگار شبکه العربی تأکید کرد که ساکنان مجدل شمس روایت «اسرائیل» در خصوص انتساب واقعه عصر روز گذشته به حزب‌الله را باور نکرده‌اند. این نیروی امدادی از ترس بازداشت حاضر به مصاحبه نشده است.

عملیات فریب رژیم صهیونیستی برای تجاوز به خاک لبنان

۳- صهیونیست‌ها مدعی هستند که این حمله با موشک دارای کلاهک ۵۰ کیلویی حزب الله صورت گرفته است، اما منابع صهیونیست تاکنون هیچ تصویری از آن منتشر نکرده اند. سوال این است که چرا رسانه‌های صهیونیست تاکنون از انتشار تصاویر لاشه شیء برخورد کرده به زمین فوتبال خودداری کرده اند؟ رسانه های صهیونیست در اغلب اوقات تصاویر لاشه‌های راکت، موشک و پهپادهای رهگیری شده گروه‌های مقاومت را منتشر می‌کنند. بی شک با انتشار تصاویر لاشه موشک برخورد کرده به منطقه مورد، نظر، حقیقت ماجرا روشن خواهد شد.

۴- اساسا بانک هدف اصلی حزب الله لبنان را مواضع ارتش رژیم صهیونیستی تشکیل میدهد و در مناطقی مانند مجدل شمس که یک منطقه دروزی نشین است، هیچ هدفی برای حملات حزب الله لبنان وجود ندارد، علاوه بر آنکه در رابطه میان حزب الله و دروزی‌ها هیچ تنش و درگیری وجود نداشته است، به صورت کلی، دلیلی ندارد حزب الله منطقه ای را مورد هدف قرار دهد که چندان به رژیم صهیونیستی مرتبط نمی باشد، علی رغم آنکه در داخل سرزمین های اشغالی واقع شده باشد.

عملیات فریب رژیم صهیونیستی برای تجاوز به خاک لبنان

نتیجه نهایی که میتوان در این رابطه عنوان کرد، این است که مسئولیت این اتفاق، بر عهده ارتش رژیم صهیونیستی است و هیچ شکی وجود ندارد که عامل اصلی این اتفاق که به کشته شدن چند غیر نظامی در زمین فوتبال مجدل شمس منجر شد، موشک فیل شده سامانه گنبد آهنین است که در تلاش برای مقابله با حملات راکتی حزب الله لبنان به مناطق دیگر بوده است.

نباید فراموش کرد که دولت رژیم صهیونیستی اکنون در میدان نبرد غزه به بن بست برخورد کرده و علی رغم تمام شعارهایی که در رابطه با نابودی نیروهای مقاومت فلسطین داد، اکنون با جریان مقاومت، پای میز مذاکره نشسته است. پایان جنگ با این شرایط، تنها یک خسارت محض برای موجودیت رژیم صهیونیستی و خصوصا دولت نتانیاهو و شخص نتانیاهو است.

نباید فراموش کرد که رژیم صهیونیستی در ماه‌های گذشته تلاش خود را کرد تا تنش در منطقه را گسترش داده تا دولت‌های دیگر از جمله ایالات متحده را درگیر جنگ در منطقه کند. بدون شک، دولت رژیم صهیونیستی از چنین اتفاقی در جهت منافع خود بهره خواهد بود. اما حزب الله لبنان بارها مستقیما به سران این رژیم هشدار داده است که چنانکه دچار یک خطای محاسباتی شده و اقدام به تجاوز به خاک لبنان کنند، عواقب سهمگین و غیر قابل تصوری در انتظارشان خواهد بود، جنگی به قیمت نابودی موجودیت رژیم صهیونیستی تمام می شود ...

نظر شما