شناسهٔ خبر: 67887155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار یزد مطرح کرد

جزئیات اعطای فرمانداری ویژه به شهرستان میبد

استاندار یزد با اشاره به اعطای فرمانداری ویژه به شهرستان اردکان در پایان سال گذشته و شهرستان میبد در روزهای اخیر گفت: این موضوع به معنای ارتقای ساختار اداری این شهرستان‌ها به دلیل چالش‌های موجود است و اعتبارات فقط بر اساس شاخص‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی توزیع خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در این برنامه با اشاره به برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی در استان طی سه اخیر اظهار کرد: حضور تیم فوتبال چادرملو در لیگ برتر، برگزاری جام باشگاه‌های والیبال آسیا و حضور ورزشکاران دیگر رشته‌ها در المپیک و پاراالمپیک نشان‌گر پویایی ورزش استان است.

وی در ادامه ورزشگاه شهید نصیری را اصلی‌ترین زیرساخت استان در رشته فوتبال دانست و افزود: با گذشت ۳۰ سال از ساخت این ورزشگاه هیچ گونه بروزرسانی و بهسازی در آن صورت نگرفته بود که اخیراً مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان به این مهم اختصاص پیدا کرد.

استاندار یزد ادامه داد: بر این اساس ۳۰ میلیارد تومان توسط شرکت صنعتی و معدنی چادرملو، ۳۰ میلیارد توسط وزارت ورزش جوانان و ۵۰ میلیارد تومان از منابع استانی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

فاطمی با اشاره به فعالیت همزمان ۸ پیمانکار جهت بهسازی و نوسازی ورزشگاه شهید نصیری تصریح کرد: بازدید میدانی از این پروژه و پیگیری مستمر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری جهت اصلاح ۴۱ مورد از ایرادات مدنظر فدراسیون فوتبال در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استانداردهای سطح A فیفا به هیچ عنوان قابل اغماض نیست، افزود: بر اساس اعلام رئیس فدراسیون فوتبال کشور در صورت اجرای سایر نکات و موارد مد نظر سازمان لیگ، مسئله چمن با انجام اصلاحات جزئی و با نگاه مثبت تأیید خواهد شد.

استاندار یزد همچنین به پیگیری‌های شبانه‌روزی و حداکثری مسئولان استان جهت آماده‌سازی بستر میزبانی کامل یزد از لیگ برتر فوتبال اشاره و عنوان کرد: با این وجود در نهایت فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تأییدکننده نهایی خواهند بود.

فاطمی با اشاره به میزبانی یزد از مسابقات جام باشگاه‌های والیبال آسیا گفت: در حال حاضر سالن شاهدیه، دانشگاه آزاد و اداره کل ورزش و جوانان به صورت همزمان در حال مرمت و بازسازی است تا امور زیرساختی رأس موعد مقرر انجام و شرایط برای میزبانی استان در تراز بین‌المللی آماده شود.

وی با اشاره به اعطای فرمانداری ویژه به شهرستان اردکان در پایان سال گذشته و شهرستان میبد در روزهای اخیر اظهار کرد: این موضوع به معنای ارتقای ساختار اداری این شهرستان‌ها به دلیل چالش‌های موجود است و اعتبارات فقط بر اساس شاخص‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی توزیع خواهد شد.

استاندار یزد در پاسخ به سوالی در خصوص سرعت کم اجرای پروژه‌های اقدام ملی مسکن در استان گفت: این پروژه قبل از دولت سیزدهم آغاز شده و با توجه به اجرای آن به صورت آپارتمانی زمان‌بر و پرهزینه‌تر بوده و از سوی دیگر دلیل اصلی تأخیر عدم وصول آورده‌های مردمی است.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص قرارداد استخدامی خدمتگزاران شرکتی آموزش و پرورش گفت: علی‌رغم اینکه حل این موضوع خارج از اختیارات استان بوده و نیازمند تصمیم ملی است، بارها از سوی استان مورد پیگیری قرار گرفت.

فاطمی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات استان در خصوص کاهش آلودگی هوا با توجه به گرمای بی‌سابقه روزهای اخیر ادامه داد: به دلیل عدم وجود پدیده وارونگی دما در فصل گرما و نیز محدودیت‌های ایجاد شده در فعالیت صنایع، آلودگی با منشأ انسانی کاهش یافته و بیشتر طبیعی و ناشی از ریزگردها خواهد بود.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان در ادامه تصریح کرد: طی چهار ماه ابتدای سال جاری بیش از ۳۰۰ اخطار به واحدهای آلاینده متخلف و معرفی بیش از ۱۰ واحد به مراجع قضائی انجام شد و ۱۰۰ واحد به منظور پرداخت جریمه در لیست صنایع آلاینده قرار گرفتند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اقدامات انجام شده جهت ارتقای سرانه فضای سبز در استان گفت: با توجه به خشکی و کویری و کم بارش بودن استان یزد ایجاد فضای سبز در این منطقه با مشکلات و چالش‌های زیادی روبرو است.

استاندار یزد با اشاره به انجام تعهدات صنایع و اجرای طرح کاشت میلیون‌ها درخت در کشور و استان عنوان کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۰ میزان فضای سبز استان ۱۸۸۳ هکتار بود که در انتهای سال ۱۴۰۲ با ۱۳.۵ درصد افزایش به ۲۱۳۶ هکتار رسیده است.

وی استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز را از مشکلات جدی کشور برشمرد و گفت: تعداد ۸۲۶ کنتور در ابتدای سال ۱۴۰۰ با ۲۰.۲ درصد کاهش به ۶۵۹ انشعاب در انتهای سال ۱۴۰۲ رسید.

فاطمی با اشاره به ۳۰ کیلومتر افزایش شبکه آبرسانی فضای سبز در سه سال اخیر یادآور شد: بر این اساس ۹۰۶.۵ کیلومتر شبکه آبرسانی فضای سبز در سال ۱۴۰۰ در حال حاضر به ۱۱۷۹ کیلومتر رسیده است.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص تمهیدات استان جهت برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین توضیح داد: جلسات هماهنگی در راستای تسهیل حمل و نقل به عنوان مهم‌ترین مسئله اربعین به صورت منظم در استان در حال برگزاری است.

استاندار یزد در همین راستا ادامه داد: علاوه بر پیگیری افزایش قطارهای مسافربری، در نشست با شرکت‌های هواپیمایی کاسپین و یزدایر مسئله افزایش پروازها علی‌رغم مشکلات موجود این شرکت‌ها پیگیری و هماهنگی‌های لازم انجام شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت: در راستای کاهش محدودیت زیرساخت‌های استان مقرر شد برخی از جوازهای تأسیس که با وجود دریافت زمین و امتیاز آب و برق و گاز منجر به تولید و پروانه بهره‌برداری نشده پس از آزادسازی در اختیار سرمایه‌گذار جدید قرار گیرد.

فاطمی در پایان خاطرنشان کرد: مسئله بهره‌وری و بازسازی و نوسازی صنایع و همچنین به روز رسانی بانک اطلاعات جامع تولید و صنعت استان یزد ظرف مدت ۱۰ روز از دیگر مصوبات ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان بود.

نظر شما