شناسهٔ خبر: 67886135 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تعطیلی پنج‌شنبه‌های کرمان در صرفه‌جویی برق مؤثر بوده است؟

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمان به تشریح وضعیت صرفه‌جویی در مصرف برق با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در کرمان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، با گرم شدن هوا و افزایش دمای هوای سراسری، ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی در کرمان براساس مصوبه هیئت دولت، تغییر یافت و به دنبال آن در هفته‌های گذشته شاهد تعطیلی پنج‌شنبه‌ها بوده‌ایم تا میزان مصرف برق که به اوج خود رسیده بود و رکوردشکنی کرد، مدیریت شود.

طبق مصوبه مذکور، باید دمای محیط در ادارات روی دمای آسایش ۲۴ درجه تنظیم شود و ادارات در ساعات کاری مصارف خود را ۳۰ درصد و پس از پایان ساعات کاری ۶۰ درصد کاهش دهند؛ همچنین جهت مدیریت مصرف انرژی، پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد که تمام ادارات دولتی و بانک‌ها در سراسر کشور روز یکشنبه هفتم مرداد ۱۴۰۳ تعطیل است.

درحالی که کاهش ساعت کاری ادارات دولتی و بانک‌ها در روز شنبه ششم مرداد از ۶ تا ۱۰ صبح تعیین شده بود، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمان نیز در اطلاعیه‌ای ساعت کاری ادارات در روز دوشنبه هشتم مرداد را از ۶ تا ۱۱ اعلام کرد تا روند صرفه‌جویی در مصرف برق استمرار یابد.

کشور در یک ماه گذشته با افزایش درجه حرارت و چسبندگی هوا مواجه شده است و افزایش یک‌ونیم تا دو درجه هوا نسبت به شرایط نرمال اتفاق افتاده است.

در همین راستا حمیدرضا حبیبی مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمان در جلسه شورای اداری با اشاره به وجود یک میلیون و ۳۵۰ هزار مشترک برق در استان کرمان، اظهار کرد: اگر هر مشترک فقط ۱۰۰ وات کاهش مصرف داشته باشد برابر با تولید برق در یک واحد است.

صرفه‌جویی ۳۰ مگاواتی در مصرف برق با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در کرمان

وی با بیان اینکه هر یک درجه افزایش دما به میزان یک‌هزار و ۸۰۰ مگاوات به مصرف برق کشور اضافه می‌کند، با گلایه از بی‌توجهی برخی اصناف نسبت به مصرف برق، خواستار کاهش فعالیت اصناف در پیک بار از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۷ شد و افزود: تعطیلی پنجشنبه‌ها به‌علت گرمای هوا در استان کرمان موجب صرفه‌جویی ۳۰ مگاواتی در مصرف برق شده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمان در ادامه به تشریح میزان تولید برق در استان کرمان پرداخت و تصریح کرد: تولید برق در نیروگاه شهید سلیمانی کرمان به عنوان بزرگترین نیروگاه جنوب‌شرق برابر با یک‌هزار و ۵۰۰ مگاوات است؛ سه هزار مگاوات تولید برق در استان کرمان داریم و میزان مصرف هم تقریباً همین میزان است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بار برق را در دستور کار داریم، افزود: برای واحدهای کوچک هیچ محدودیتی نیست و ۲۷ مشترک صنعتی بزرگ نیز دارای برنامه مدیریت بار برق هستند و مشکل حادی در تأمین بار صنایع نداریم؛ ضمن اینکه ۱۹ ساعت اجازه مصرف برق به کشاورزان داده شده و پنج ساعت هم مدیریت بار صورت می‌گیرد؛ در مصارف خانگی نیز با محدودیت مواجه نیستیم و قطعی برق در زمان حوادث شبکه است که می‌تواند به‌علت پرباری و فشار بر تجهیزات باشد.

نظر شما