شناسهٔ خبر: 67917306 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شیوه‌نامه اجرایی ماده ۱۶ قانون هوای پاک در استان مرکزی ابلاغ شد

اراک - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، از ابلاغ شیوه نامه اجرایی تبصره یک ماده ۱۶ قانون هوای پاک در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، یوسف یوسفی افزود: در راستای بکارگیری فارغ التحصیلان محیط زیست در واحدهای صنعتی و تولیدی، طبق ماده ۱۶ قانون هوای پاک به منظور پایش وضعیت آلایندگی، شیوه‌نامه اجرایی این قانون پس از برگزاری جلسات متعدد و نظرات کارشناسی به اداره کل صمت و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی ابلاغ شد.

وی بیان کرد: بر اساس تبصره یک ماده ۱۶ قانون هوای پاک، تمام مراکز و واحدهای صنعتی و تولیدی دارای ۵۰ نفر به بالا برای انجام امور مربوط به نمونه‌برداری، اندازه‌گیری، پایش و کنترل مستمر آلودگی هوا مکلف به ایجاد واحدهای سلامت، بهداشت و محیط زیست (HSE) و بکارگیری نیروی متخصص هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه این قانون فرصت اشتغال را برای فارغ التحصیلان بیکار محیط زیست فراهم می‌کند، گفت: وجود این نیروهای متخصص از ایجاد آلودگی و تخریبی که ممکن است این واحدهای تولیدی انجام دهند، جلوگیری می‌کند و کمک خواهد کرد تا این واحدها در مسیر درست و غیرآلاینده قرار گیرند.

یوسفی تاکید کرد: اجرای شیوه‌نامه تبصره یک ماده ۱۶ قانون هوای پاک در جهت ارتقای حفظ و پایداری محیط زیست و منابع تجدیدشونده به منظور دستیابی به توسعه پایدار یکی از اهداف مهم سازمان حفاظت محیط زیست است که این اداره‌کل با جدیت پیگیر اجرای این قانون است و از هرگونه همکاری در این راستا دریغ نمی‌کند.

استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت ایران دارای حدود سه هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک است.

نظر شما