شناسهٔ خبر: 67875941 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار بیرجند خبر داد

تحقق بزرگترین سرمایه گذاری تاریخ شهرداری بیرجند به ارزش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان

شهردار بیرجند گفت: بزرگترین سرمایه گذاری تاریخ شهرداری بیرجند به ارزش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان محقق شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، مهدی بهترین امروز یکشنبه هفتم مرداد در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در دوره شهرداری ششم، رکن فعالیت شهرداری بیرجند و سیاست گذاری استان به حوزه سرمایه گذاری و جذب مشارکت سرمایه گذاران، اختصاص یافت و لذا مقرر شد مجموعه مدیریت سرمایه گذاری و مشارکت مردمی شهرداری با تمام توان در این زمینه، ایفای نقش نماید و در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه البته تاکنون گزارش بخشی از اقدامات قابل توجه صورت گرفته در حوزه سرمایه گذاری در این دوره از مدیریت شهری در بیرجند اطلاع رسانی شده، افزود: در بحث پروژه سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد ریالی، از ابتدای سال ۱۴۰۲ جلسات فشرده‌ای برگزار و مذاکراتی مستمر و پیاپی با مدیران و مسوولان موسسه اقتصادی مسکن و عمران اجتماعی بسیج کشور انجام شد که در نهایت با پیگیری‌های صورت گرفته، تفاهم نامه‌ای ۳ جانبه در تاریخ یکم شهریورماه ۱۴۰۲ فی مابین شهرداری بیرجند، موسسه مذکور و سپاه انصارالرضا (ع) استان به عنوان شورای سیاستگذاری این امر، منعقد شد.

شهردار بیرجند گفت: در راستای جهت گیری برنامه‌های دولت سیزدهم و برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و با عنایت به تفاهم نامه مشترک مجموعه اقتصادی موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج کشور با وزارت کشور در مورخه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ به منظور هم افزایی ظرفیت‌های مشترک و همکاری برای توسعه زیرساخت‌های فنی، عمرانی و خدماتی در حمایت از تولید و عرضه مسکن با هدف کمک به رفع بخشی از مشکل دسترسی آسان به مسکن و نیز تولید مسکن ارزان و کیفی و سریع و گسترش فعالیت عمرانی و سازندگی برای پیشرفت و تعالی استان خراسان جنوبی، این تفاهم نامه به شکل ۳ جانبه منعقد شد.

وی با بیان اینکه در این تفاهم نامه، میزان مشارکت طرفین و آورده هر یک مشخص شده، تصریح کرد: همچنین، موقعیت اجرای پروژه، شناسایی و به تایید سرمایه گذار رسید و وظایف هر طرف و کلیات کار، معین شد و می‌توان گفت نقشه راه در این پروژه سرمایه گذاری با حجم بالای ورود سرمایه نقدی به استان و شهر بیرجند، مشخص است.

بهترین همچنین گفت: در ادامه، نیاز به بازدید میدانی مدیران ارشد موسسه اقتصادی مسکن و عمران اجتماعی بسیج کشور از موقعیت ملکی زمین مشخص شده، حائز اهمیت بود که این مهم نیز با در نظر گرفتن شرایط خاص در متن قرارداد، پس از تفاهم نامه می‌بایست محقق می‌شد که این مهم نیز به انجام رسید.

وی با اشاره به اینکه مدیران ذیربط از پروژه، بازدید و جلسات اولیه، وفق سرمایه گذاری کلان در این پروژه برگزار گردید، افزود: در این راستا مقرر شد طی جلسات کارشناسی فی مابین مدیریت استانی موسسه، کارشناسان تهران، کارشناس فنی شهرداری و حوزه مدیریت سرمایه گذاری و مشارکت‌ها ذیل نظر شهردار به قرارداد، مبدل گردد.

شهردار اضافه کرد: جلسات فشرده و کارشناسی با مدیران حوزه‌های مختلف شهری و موسسه مذکور در حوزه سرمایه گذاری و مشارکت‌ها، برگزار و پس از اخذ نظرات کارشناس رسمی دادگستری در این خصوص در مورخه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳، قرارداد منعقد شد.

وی اظهار کرد: از آنجا که اجرای این قرارداد با این حجم از سرمایه گذاری، نیازمند اخذ مصوبه شورای محترم اسلامی شهر بیرجند بود، قرارداد مذکور طی لایحه‌ای به شورای محترم، ارسال و در کمیسیون‌های بودجه، عمران و حقوقی شورا مورد بررسی قرار گرفت و تایید شد و در نهایت در مورخه ۱۲ خردادماه ۱۴۰۳ در صحن شورای اسلامی شهر بیرجند به تصویب اعضای محترم رسید و برابر ابلاغیه تایید و تصویب مورخه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ کمیته محترم تطبیق فرمانداری به شورای محترم شهر و شهرداری واصل گردید و در حال حاضر قرارداد این حجم از سرمایه گذاری، محقق و مقدمات اجرای آن در حال شکل گیری است.

بهترین در توضیح جزئیات این پروژه بزرگ سرمایه گذاری شهرداری بیرجند، گفت: این پروژه در قطعه زمینی به مساحت ۱/۲ هکتار در ۴ بلوک با زیربنای حدود ۵۵ هزار و ۲۷۸ متر مربع ظرف مدت حدود ۴۰ ماه، اجرا خواهد شد.

وی افزود: در این مجموعه، ۷ طبقه با کاربری‌های تجاری، اداری، مسکونی و پارکینگ با فضاسازی مطبوع، پیش بینی گردیده و حجم سرمایه گذاری در کل پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

شهردار بیرجند ادامه داد: به لطف خدا و با دعای مردم و حمایت اعضای محترم شورای شهر بیرجند، با قاطعیت می‌توان اعلام کرد این حجم از سرمایه گذاری که توسط بخش خصوصی در مرکز استان انجام خواهد شد، قریب به ۲ برابر بودجه شهرداری بیرجند است و در تاریخ شهرداری، تاکنون این حجم از سرمایه گذاری، صورت نگرفته است.

نظر شما