شناسهٔ خبر: 67874086 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

کارگروه های تخصصی، حوزه های اصلی مرتبط با فضای مجازی را هماهنگ می کنند

استاندار فارس با اشاره بر اینکه وظیفه اصلی شورای فضای مجازی استان، ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه های متولی در حوزه های توسعه زیرساخت ها، رصد، تولید محتوا، امنیت سایبری، اقتصاد دیجیتال، هوشمندسازی، آموزش سواد رسانه، پیشگیری از جرائم عمومی و امنیتی در فضای مجازی است، از فعالیت پنج کارگروه تخصصی و ۱۱ گروه کار ذیل شورای فضای مجازی استان خبر داد. استاندار فارس با اشاره بر اینکه وظیفه اصلی شورای فضای مجازی استان، ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه های متولی در حوزه های توسعه زیرساخت ها، رصد، تولید محتوا، امنیت سایبری، اقتصاد دیجیتال، هوشمندسازی، آموزش سواد رسانه، پیشگیری از جرائم عمومی و امنیتی در فضای مجازی است، از فعالیت پنج کارگروه تخصصی و ۱۱ گروه کار ذیل شورای فضای مجازی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،  محمدهادی ایمانیه در پایان جلسه شورای راهبردی فضای مجازی استان با اشاره به اهمیت فضای مجازی و تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه، گفت:از ابتدای مسئولیت اجرایی استان به فکر تشکیل شورای مجازی استان بودیم؛ قریب به ۱۰ سال از ابلاغ تشکیل این شورا در استان ها و توجه بیشتر در سطح کلان به مسئله فضای مجازی می گذشت که خواستیم مانند بسیاری از امور در این مسئله نیز در فارس پیشقدم شویم.
استاندار فارس با اشاره بر اینکه شورای فضای مجازی را از اوایل سال ۱۴۰۱ در قالب پنج کارگروه تشکیل دادیم،افزود: تقریبا ۱۱ گروه کاری دیگر نیز بتدریج به این مجموعه اضافه شد؛ ۱۷ جلسه شورای راهبردی به ریاست استاندار برگزار و ۱۴۱ جلسه کارگروه ها و گروه های کاری دیگر نیز جداگانه تشکیل شد. تا کنون ۴۷۴ مصوبه در جریان این جلسات شکل گرفته که از این مجموع بالغ بر ۸۰ درصد مصوبات به مرحله اجرا رسیده و سایر مصوبات در دست پیگیری و اجراست.
وی با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی این شورا، ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه های متولی در حوزه های توسعه زیرساخت ها، رصد، تولید محتوا، امنیت سایبری، اقتصاد دیجیتال، هوشمندسازی، آموزش سواد رسانه، پیشگیری از جرائم عمومی و امنیتی در فضای مجازی است، افزود: تولید محتوا، اینفوگرافی، تولیدات ویدئو فیلم ها و سایر روش ها برای اطلاع رسانی در حوزه های مختلف فنی، اقتصادی، اجتماعی و آموزشی بویژه برای جوانان و نوجوانان در دستور کار قرار گرفت که نتایج آن مفید و تاثیر گذار بود.
ایمانیه با بیان اینکه یکی از گروه های کاری شورای فضای مجازی استان مربوط به بازی های رایانه ای است از برگزاری جشنواره کشوری بازی های رایانه ای در شیراز در شهریور ماه پیش رو خبر داد و گفت: سال گذشته یک میلیون و پانصدهزار نفر در این مسابقات شرکت کرده بودند که از ۱۰ برنده مسابقات این جشنواره، شش نفر استان فارسی بودند که حکایت از توجه و علاقه فارسی ها به این حوزه است پس لازم است در مسیر ارزشمند جهت دهی مناسب و فراهم آوردن بازی های رایانه ای با سبک ایرانی گام برداشت.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه در شورای فضای مجازی استان به اقتصاد دیجیتال توجه جدی شده است، افزود: در این مدت آیین نامه کسب و کارهای دیجیتال و رایانه‌ای را تدوین کردیم؛ مجمع و کمیته ای از بین فعالین عرصه اقتصادی رایانه محور تشکیل دادیم که اقدامات خوب و قابل توجهی انجام داده که تا بحال در این حوزه موثر بوده است.
استاندار فارس آموزش سواد رسانه ای را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از نکات دیگر مورد توجه شورای فضای مجازی فارس، آموزش سواد رسانه ای بود که بویژه در فصل های تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان با تمرکز بر این قشر و همچنین اساتید و دانشجو معلمان بتناوب تشکیل شد.
وی افزود: در این شورا به توسعه فیبر نوری در استان هم برای خانوار هم برای کسب و کار کمک شد و هم اکنون این طرح در شهرها در حال اجراست و امیدواریم تا پایان سال تا حدود قابل توجهی از آن تکمیل شده باشد.
ایمانیه گفت: اقدامی که در این شورا بسیار پیگیری شد بحث اتصال اینترنت در آزادراه شیراز اصفهان بود که بعنوان یک آزادراه پرتردد لازم و ضروری به نظر می رسید، بسیاری از مشکلات این مسئله حل شده و بزودی نهایی می شود.
 
استاندار فارس از توجه به هوش مصنوعی و استفاده از هوش مصنوعی بعنوان یکی از اقدام های شورای فضای مجازی فارس سخن گفت و خاطر نشان کرد: هوش مصنوعی امروزه در بسیاری از زمینه ها قابل استفاده است و راه های میانبری برای پیشرفت و توسعه کشور و استان در دسترس قرار می دهد. به همین سبب شورای هم اندیشی مرتبط با هوش مصنوعی در فارس تشکیل شد.
اخیرا سازمان ملی هوش مصنوعی در سطح ملی نیز ابلاغ شده کهدر برش استانی تلاش می کنیم اولین استانی باشیم که با همکاری اساتید دانشگاه ها و پارک علم و فناوری و سایر علاقمندان و توانمندان این مهم را در فارس راه اندازی کنیم.

انتهای پیام 

نظر شما