شناسهٔ خبر: 67873595 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

پیام وزیر فرهنگ به نخستین رویداد استارت آپی فیلمنامه‌نویسی

صاحب‌خبر -

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نخستین رویداد نوآفرین (استارت آپی) فیلمنامه‌نویسی پیامی صادر کرد.

به گزارش سینا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

“در گسترۀ اقیانوس خیال، بر بلندای آسمان بیکران، جایی که خیال و واقعیت در هم می‌آمیزند، داستانی نو آغاز می‌شود؛ داستانی که با قلم‌های خلاق و ذهن‌های نوآور به تصویر کشیده می‌شود.

این نوآفرینی همچون نسیمی تازه در دشت‌های خلاقیت و نوآوری، فرصتی ارزشمند برای شناسایی و پرورش استعدادهای جوان و خلاق در عرصۀ فیلم‌نامه‌نویسی است و تعهد و اهتمام پارک ملی علوم و  فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی را به ارتقای سطح کیفی و کمی هنر سینما در کشور عزیزمان ایران به چشم می‌آورد.

فیلم‌نامه‌نویسی به‌ عنوان یکی از ارکان اصلی و بنیادین صنعت سینما نقش بسزایی در انتقال فرهنگ، ارزش‌ها و هویت جامعه دارد. این هنر والا با بهره‌گیری از خلاقیت و نوآوری می‌تواند داستان‌های جذاب، الهام‌بخش و تأثیرگذاری را به تصویر بکشد که نه‌تنها مخاطبان داخلی بلکه جهانیان را نیز تحت تأثیر قرار دهد و پیام‌های ارزشمند فرهنگی، انسانی، دینی و انقلابی را به گوش جهانیان برساند. اهمیت فیلم‌نامه در این است که در جایگاه  ستون کالبدی هر فیلم می‌تواند مسیر و جهت‌گیری هنری و محتوایی آن را تعیین کند و از این‌رو توجه ویژه به این حوزه ضروری است. ماهیت کمک‌نوآورانه (استارت‌آپی) این رویداد رویکرد نوین و پیشرو در کشف و حمایت از نویسندگان مستعد و خلاق را به علاقه‌مندان نشان می‌دهد.

بی‌تردید شما با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و ایده‌های خلاقانه می‌توانید تحولات بزرگی در صنعت سینما ایجاد کنید و زمینه‌ساز رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این هنر ارزشمند شوید.

برگزاری این رویداد، گامی مهم و مؤثر در جهت حمایت از نویسندگان مستعد و ایجاد بستری مناسب برای تبادل ایده‌های نوآورانه و تجربیات استادان محترم سینما است.

ضمن تبریک به مناسبت برگزاری اولین رویداد استارت‌آپی فیلم‌نامه‌نویسی، از تمامی دست‌اندرکاران، شرکت‌کنندگان و حامیان این رخداد صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم و برای همگان آرزوی موفقیت، پیشرفت و سربلندی دارم.”

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما