شناسهٔ خبر: 68483415 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد؛

لزوم تأسی از سیره عملی پیامبر اکرم

اصفهان – حجت الاسلام ناصحی گفت: پیامبر اکرم(ص) با اخلاق نیک خود و بر پایه رحمت الهی مردم را با نرم خویی جذب کرد و کمتر از ربع قرن جامعه جاهلیت آن دوران را تغییر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد حسن ناصحی ظهر امروز در مراسم عزاداری پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) که در مسجد صادقیه برگزار شد، گفت: پیامبر اعظم(ص) زمانی مبعوث شد که مردم آن زمان به لحاظ اخلاقی در پایین‌ترین سطح قرار داشتند بطوریکه در قرآن می‌فرماید، مردم آن زمان تولد فرزند دختر را ذلت می‌دانستند و دختر را زنده به گور می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) در کمتر از ربع قرن جامعه جاهلیت آن زمان را تغییر داد، افزود: مهربانی و اخلاق پاک پیامبر اکرم(ص) بود که توانست تحول بزرگ روحی و فرهنگی مردم را رقم بزند و پرچم لااله الاالله را در سراسر جزیره الاعرب برافراشته کند.

حجت الاسلام ناصحی گفت: برخی اعتقاد دارند معجزات پیامبر اکرم(ص) بود که مردم دوره جاهلیت را تغییر داد در حالی که این چنین نبود و با وجود معجزه‌ای از جمله شق القمر، اما مردم هدایت نشدند و آن را جادو می‌دانستند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) با اخلاق نیک خود و بر پایه رحمت الهی مردم را با نرم خویی جذب می‌کرد، افزود: پیامبر اکرم(ص) به همان اندازه‌ای که به مهربانی معروفند به همان اندازه نیز به مبارزه با ظالمان مشهور هستند.

وی بر لزوم تأسی از سیره عملی پیامبر اکرم(ص) تاکید کرد و اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند، شبیه‌ترین شما نسبت به من کسی است که خلق او از همه نیکوتر باشد./۱۳۰۷/

نظر شما