شناسهٔ خبر: 67872621 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

۶ شهر ایران در فهرست گرم‌ترین شهرهای جهان

شهر طبس در روز یکشنبه، ۷ مرداد با دمای ۴۸.۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهر جهان شد. این خبر را سایت eldoradoweather منتشر کرده است. طبس پیشتر هم چند بار گرمترین شهر جهان شده بود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهر طبس در روز یکشنبه، ۷ مرداد با دمای ۴۸.۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهر جهان شد. این خبر را سایت eldoradoweather  منتشر کرده است. طبس پیشتر هم چند بار گرمترین شهر جهان شده بود.

ایستگاه صفی آباد دزفول در استان خوزستان هم در فهرست سایت eldoradoweather جایگاه دومین شهر جهان را با دمای همچنین بعد از شهرهایی از کشورهای عمان و امارات، جایگاه ششمین شهر گرم جهان هم به بندر دیر در استان بوشهر با دمای ۴۷.۹ درجه سانتیگراد رسیده است. همچنین خور در استان خراسان جنوبی با دمای ۴۷.۸ نیز جایگاه هفتم را به خود اختصاص داده است.

۶ شهر ایران در فهرست گرم‌ترین شهرهای جهان

زابل در استان سیستان و بلوچستان با دمای ۴۷.۶ در جایگاه یازدهم و اهواز با دمای ۴۷.۴ در جایگاه سیزدهم گرمترین شهرهای جهان در این روز ثبت شده‌اند.

طبس، اهواز و شهداد جزو گرمترین نقاط ایران هستند که بارها در میان گرمترین شهرهای جهان قرار گرفته‌اند. همین چند روز پیش یعنی ۳۱ تیر بود که اهواز با ثبت دمای ۵۱ درجه گرمترین شهر بزرگ جهان لقب گرفت.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما