شناسهٔ خبر: 67872058 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

تأکید آستان عباسی بر اهمیت تدابیر بهداشتی برای زیارت اربعین

تولیت آستان مقدس حضرت عباس(ع) بر توجه ویژه‌ به مسائل بهداشتی و فراهم کردن رفاه زائران اربعین تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به نقل از وب‌سایت شبکه جهانی کفیل،  سیدمصطفی مرتضی آل ضیاءالدین، تولیت آستان مقدس عباسی تأکید کرد که مدیریت این آستان توجه ویژه‌ای به جنبه بهداشتی برنامه‌های زیارت اربعین دارد.

وی در چهارمین همایش پزشکی زیارت اربعین که به همت بخش امور پزشکی آستان برگزار شد، بر اهمیت همکاری میان آستان عباسی و وزارت بهداشت و ادارات وابسته به آن برای ارائه بهترین خدمات بهداشتی به زائران امام حسین(ع) و برادرش ابی الفضل العباس (ع) تأکید کرد.

تولیت آستان عباسی ادامه داد: بُعد بهداشتی یکی از اولویت‌های آستان است و آستان مقدس حضرت عباس(ع) تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات پزشکی به تمامی زائران انجام می‌دهد.

سیدمصطفی مرتضی آل ضیاءالدین تصریح کرد: کربلای معلی در ایام اربعین پذیرای میلیون‌ها زائر از ملیت‌ها و سنین مختلف است و در میان این ازدحام جمعیت، اهمیت ارائه خدمات درمانی همه‌جانبه و مؤثر به زائرین برای رفع نیازهای پزشکی آنان و انجام حمایت‌های لازم برجسته می‌شود.

وی ادامه داد: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در زیارت اربعین تنها یک وظیفه نیست، بلکه یک اقدام بشردوستانه است و کادر پزشکی با دستور مستقیم حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد الصافی، متولی شرعی حرم عباسی در جهت فراهم کردن شرایط برای حفظ امنیت زائران فعالیت می‌کند.

تولیت آستان عباسی با تأکید بر اهمیت همکاری مشترک بین همه نهادهای ذیربط برای خدمت‌رسانی به زائران امام حسین (ع) از زحمات همه نهادهای بهداشتی و درمانی مشارکت کننده در ارائه خدمات به زائران اربعین قدردانی کرد.

نظر شما