شناسهٔ خبر: 67871486 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی مطرح کرد

فناورهای تولید شده اثری در رفع مسائل مردم ندارد/اعطای ۵ میلیون تومان به ۹ تیم نوآوری اجتماعی

مریم رضایی

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش از اعطای ۵ میلیون تومان به ۹ تیم از ۱۲ تیم رقابت های دانشجویی نوآوری اجتماعی که حائز رتبه نشده اند، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، جواد مشایخ در مراسم اختتامیه رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور ایجاد شده است که معادل حدود ۳ درصد از تولید خالصی داخلی کشور، فروش داشته اند.

وی تاکید کرد: بر اساس اسناد کشور، باید در بازه زمانی ۵ تا ۶ سال سهم شرکت های دانش بنیان از تولید ناخالص داخلی به ۷ درصد برسد.

مشایخ اظهار کرد: هر چند آمار و ارقام خوبی در حوزه دانش بنیان ها در کشور داریم ولی مساله اصلی این است که مردم هیچ حسی به دستاوردهای فناورانه کشور ندارند چون این فناوری ها منجر به حل مسایل مردم نمی شود.

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی خاطر نشان کرد: نوآوری های اجتماعی در حل مسائل جامعه بسیار مهم است تا بتوان حال مردم را بهبود داد.

وی به اشاره به برگزاری رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی گفت: در این رویداد از بین ۱۲ تیم ارائه ایده از ۳ ایده تقدیر شد و از سوی معاونت علمی نیز به ۹ تیمی ‌که حضور داشتند مبلغ ۵ میلیون تومان اعطا خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما