شناسهٔ خبر: 67870889 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد:

درباره فیلم هایی که بازیگر آن کشف حجاب کرده باشد با آقای پزشکیان صحبت کردم...

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره گمانه‌های این روزها مبنی بر ۳۰، ۴۰ فیلمی که به‌صورت غیرقانونی و بدون پروانه ساخته شده‌اند، گفت: اینها فیلم‌هایی هستند که مجوز ساخت نگرفته‌اند. عدد فیلم‌ها، این‌قدرها نیست و در مورد آن اغراق می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی درباره برخی مطالبات مبنی بر حذف پروانه ساخت تولیدات سینمایی گفت: پروانه ساخت کمک می‌کند که یک تعاملی شکل بگیرد و مجموعه‌هایی که ساخته می‌شود، دچار مشکل نشوند.

وی با تاکید بر الزام پایبندی به موازین و قانون جمهوری اسلامی در ساخت آثار سینمایی گفت: فیلمی که بازیگر آن کشف حجاب کرده باشد، مجوز ساخت نمی‌گیرد و اگر هم غیرقانونی ساخته شود، مجوز نمایش نخواهد گرفت.

وزیر فرهنگ درباره گمانه‌های این روزها مبنی بر ۳۰، ۴۰ فیلمی که به‌صورت غیرقانونی و بدون پروانه ساخته شده‌اند، گفت: اینها، فیلم‌هایی هستند که مجوز ساخت نگرفته‌اند. عدد فیلم‌ها، این‌قدرها نیست و در مورد آن اغراق می‌کنند. کل فیلم‌ها شاید دو، سه فیلم باشد. در مورد برخی از این آثار که نهادهای مرتبط با سازمان سینمایی مطلع می‌شوند، می‌بینند که مجوز ندارند و از ادامه کارشان جلوگیری می‌شود. ۳۰، ۴۰ فیلم را مطرح می‌کنند که تصمیم‌گیران را دچار وحشت کنند. دو، سه فیلم ساخته شده بود، آن هم به دلیل این‌که مکشوفه بودند. تصویر کسی که کشف حجاب کند، طبق قوانین جمهوری اسلامی نمی‌تواند پخش شود.

اسماعیلی تصریح کرد: چند روز پیش که با آقای پزشکیان صحبت می‌کردم، در مورد این موضوع حرف زدیم. به ایشان گفتم، من نباشم فرد دیگر مسئولیت دارد. مگر می‌توانیم به قانون جمهوری اسلامی، بی‌اعتنایی و بی‌احترامی کنیم؟ طبیعی است. دوره ما، دوره شفافی در حرف‌زدن‌ها بود. فیلمی که بازیگر آن کشف حجاب کرده باشد، مجوز نمایش نخواهد گرفت.

وی افزود: فیلمی اخیرا به همین‌ منوال عمل کرده و قسمت‌هایی فیلمبرداری شده بود که آن را به خارج از کشور فرستاده بودند. در چند فیلم در خارج از کشور ممکن است بازیگر ایرانی باشد و حتی عوامل تهیه آنها ایرانی باشند اما اساسا در داخل کشور امکان ساخت ندارند. مگر اینکه زیرزمینی ساخته شود که در حد محدود و کمتر از انگشتان یک دست است.

نظر شما