شناسهٔ خبر: 67869178 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۹ هزار و ۳۲۴ شهید؛ نتیجه ۲۹۶ روز تجاوز به نوار غزه

تهران- ایرنا- وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از شهادت و زخمی شدن ۳۰۷ فلسطینی در حملات ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه و افزایش شمار شهدا به ۳۹ هزار و ۳۲۴ نفر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین که در دویست و نود و ششمین روز جنگ منتشر شده، آمده است: ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب سه جنایت در نوار غزه شد که ۶۶ شهید و ۲۴۱ زخمی در پی داشت.

در این بیانیه آمده است: با احتساب این شهدا و زخمی‌ها، از ابتدای آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون، ۳۹ هزار و ۳۲۴ فلسطینی شهید و ۹۰ هزار و ۸۳۰ فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که به دلیل ادامه حملات، پیکر شماری از شهدا همچنان در زیر آوار باقیمانده و نهادهای امدادی قادر به کشف و انتقال آنها به مراکز بهداشتی نیستند.

این خبر در حالی منتشر می شود که سازمان هلال احمر فلسطین امروز هشدار داد که در نتیجه تداوم سیاست قحطی در نوار غزه، جان هزاران بیمار، کودک و غیرنظامی در این منطقه در خطر است.

سازمان هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: شیوع قحطی و گرسنگی در نوار غزه منجر به شهادت شمار زیادی شده است که بیشتر این شهدا کودک هستند.

هلال احمر فلسطین همچنین نسبت به در خطر بودن جان هزاران فلسطینی دیگر در نوار غزه در نتیجه قحطی هشدار داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اگر اقدامات جدی برای شکستن محاصره و صدور مجوز ورود کمک‌ها به صورت مداوم به نوار غزه صورت نگیرد، جان هزاران نفر در خطر خواهد بود.

نظر شما