شناسهٔ خبر: 67868005 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قحطی در غزه همچنان قربانی می‌گیرد/ جان هزاران نفر در خطر است

تهران- ایرنا- سازمان هلال احمر فلسطین هشدار داد که در نتیجه تداوم سیاست قحطی در نوار غزه، جان هزاران بیمار، کودک و غیرنظامی در این منطقه در خطر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، سازمان هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: شیوع قحطی و گرسنگی در نوار غزه منجر به شهادت شمار زیادی شده است که بیشتر این شهدا کودک هستند.

هلال احمر فلسطین همچنین نسبت به در خطر بودن جان هزاران فلسطینی دیگر در نوار غزه در نتیجه قحطی هشدار داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اگر اقدامات جدی برای شکستن محاصره و صدور مجوز ورود کمک‌ها به صورت مداوم به نوار غزه صورت نگیرد، جان هزاران نفر در خطر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، با گذشت ۲۹۶ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از حدود ۱۰ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، شکست دهد.

آخرین آمار اعلام شده درباره شهدا و زخمی های نوار غزه حکایت از این دارد که از ابتدای حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه تاکنون ۳۹ هزار و ۲۵۸ فلسطینی شهید و ۹۰ هزار و ۵۸۹ فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند.

نظر شما