شناسهٔ خبر: 67867215 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

با تخلفات ساخت‌وساز در قم برخورد قاطع شود با تخلفات ساخت‌وساز در قم برخورد قاطع شود

مدیر امور اجرایی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری قم گفت: تخلفات ساخت‌وساز برای مردم شهری و کاهش کیفیت زندگی شهروندی تبعات دارد و نیازمند نظارت بیشتر و برخورد قاطع است.

صاحب‌خبر -

عباس گل‌افشان با اشاره به تبعات تخلفات ساخت‌وساز برای مردم شهری و کاهش کیفیت زندگی شهروندی گفت: نظارت بیشتر و برخورد با تخلفاتی از جمله تقسیم غیرمجاز عرصه، تفکیک غیرمجاز طبقات، رعایت نکردن عقب‌نشینی و احداث طبقات مازاد بر جدول تراکم از مهم‌ترین مسائلی است که شهرداری قم در حیطه تخلفات و ساخت‌وساز باید به آن توجه کند.

مدیر امور اجرایی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری قم  افزود: رواج انجام چنین تخلفاتی در مناطق موجب پیامد‌های مختلف از جمله توسعه نامنظم شهر، جلوگیری از توزیع عادلانه سرانه‌های عمومی و خدماتی و در نهایت بروز ناهنجاری‌های اجتماعی خواهد شد.

گل‌افشان تصریح کرد: سال گذشته ۱۷۷ مورد رأی قلع و رفع تجاوز صادر شد که این آمار در سال ۱۴۰۱، ۱۶۵ مورد بوده و امید است مناطق شهرداری قم و همکارانمان در پیشگیری و رفع تخلفات شهری، نسبت به برخورد با این نوع تخلف برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام دهند.

مدیر امور اجرایی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری قم عنوان کرد: درباره تخلفات رعایت نکردن عقب‌نشینی و تجاوز به معبر که بیشتر در تجدید بنای ساختمان‌های قدیمی و در محدوده بافت قدیم شهری رخ می‌دهد نیز باید نگاه ویژه داشت، چراکه این موضوع موجب جلوگیری از توسعه معابر خواهد شد و اینگونه ساخت‌وساز‌ها در موارد بسیاری بدون پروانه صورت می‌گیرد.

گل افشان با اشاره به نگرش‌های درآمدی که نسبت به جرایم حاصل شده از تخلفات ساختمانی مطرح می‌شود، تاکید کرد: زمانی که عارضه‌ای به شهر وارد می‌شود، شهرداری باید برای حل آن هزینه‌های زیادی متقبل شود.

مدیر امور اجرایی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری قم گفت: وجود تراکم جمعیتی نامتعارف در نقطه‌ای از شهر، لزوم اجرای طرح‌های مختلف محیط زیستی، ترافیکی، خدماتی و عمرانی را ایجاد می‌کند، در واقع هزینه اجرای این طرح‌ها از درآمد حاصل شده از جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ بیشتر است.

 

نظر شما