شناسهٔ خبر: 67865356 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

افشای دلیل غیبت لیونل مسی در المپیک پاریس

بازیکن تیم ملی آرژانتین گفت: در سنی نیستم که در همه تورنمنت‌ها حاضر شوم بنابراین باید با دقت انتخاب کنم و شرکت در دو تورنمنت پشت سر هم برای من خیلی زیاد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، مسابقات فوتبال المپیک 2024 پاریس از چهارشنبه به شکلی دراماتیک شروع شد. هشت بازی به انجام رسید اما همه درباره یکی صحبت می‌کردند، باخت آرژانتین به مراکش. آرژانتین 2 بر یک عقب بود و فکر می‌کرد در دقیقه 106 به گل تساوی رسیده، این گل باعث هجوم تماشاگران به زمین شد و بازی به حالت تعلیق درآمد تا اینکه استادیوم از تماشاگران خالی شد و بازی پشت درهای بسته به پایان رسید، آن هم با بیش از یک ساعت تأخیر. در نهایت گل کریستین مدینا به دلیل آفساید از سوی کمک داور ویدیویی مردود اعلام شد و مراکش به پیروزی 2 بر یک رسید.

المپیک قله خیلی از ورزش‌ها حساب می‌شود اما نه در فوتبال. آرژانتین شاید چند بازیکن قهرمان جام جهانی را در بازی‌های پاریس به همراه داشته باشد از جمله نیکلاس اوتامندی و خولین آلوارز اما بیشتر ستاره‌های این تیم نمی‌توانند در المپیک بازی کنند. تیم‌های فوتبال المپیک را بازیکنان زیر 23 سال تشکیل می‌دهند و فقط سه بازیکن بدون محدودیت سنی می‌توانند تیم‌ها را همراهی کنند. در تیم آرژانتین این سه بازیکن، اوتامندی، آلوارز و دروازه‌بان خرونیمو رولی هستند.

لیونل مسی گاهی برای تیم المپیک بازی کرده اما حالا 37 سال دارد و بخشی از تیم آرژانتین که به دنبال مدال طلا به فرانسه آمده، نیست. هم تیمی سابق او در آرژانتین و بارسلونا، خاویر ماسچرانو، مربیگری تیم المپیک کشورش را برعهده دارد و از مسی خواسته بود که در این تورنمنت تیم را همراهی کند.

مسی که به همراه ماسچرانو مدال طلای المپیک 2008 پکن را به دست آورده، ماه گذشته در توضیح اینکه چرا به دعوت ماسچرانو پاسخ منفی داده، گفت: «من با او حرف زدم و واقعیت این است که هر دو، موقعیت را درک می‌کنیم. الان نمی‌شود به المپیک فکر کرد چون ما کوپاامریکا را داریم، دو یا سه ماه در تیم باشگاهی نخواهم بود و مهم‌تر از همه اینکه در سنی نیستم که در همه تورنمنت‌ها حاضر شوم. باید با دقت انتخاب کنم و شرکت در دو تورنمنت پشت سر هم برای من خیلی زیاد است. من خوش شانس بودم که در المپیک با ماسچه بازی کنم و قهرمان شوم، هرگز المپیک و زیر 20 سال را فراموش نمی‌کنم. المپیک خاص است، متفاوت با همه چیز.»

مسی در فینال کوپاامریکا مقابل کلمبیا دچار مصدومیت قوزک پا شد و در تعطیلات به همراه خانواده‌اش با محافظ پا دیده شد و این یعنی حتی اگر قول حضور در المپیک را داده بود، با این مصدومیت نمی‌توانست بازی کند.

تا مدت زیادی، طلای المپیک تنها افتخاری بود که مسی در رده ملی به دست آورده بود اما اسطوره بارسلونا در این سال‌ها تالار افتخارات خود را پر کرده، او دو بار در سال‌های 2021 و 2024 قهرمان جام ملت‌های امریکای جنوبی شده و در سال 2022 به قهرمانی جهان دست یافته است.

 

 

 

 

انتهای پیام/

نظر شما