شناسهٔ خبر: 67860804 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی:

مصوبه جدید هیأت دولت، موجب بروز مشکلات برای کشاورزان می‌شود

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر از مصوبه هیأت دولت پیرامون موضوع کشاورزی انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز از مازندران، باتوجه به اینکه کشاورزی در سایر کشورهای جهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما در ایران آنچنان که باید به آن توجه نمی‌شود، عبدالهادی رضایی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد قائمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به دو سخن رمزی کلارک، دادستان سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۶۹ آمریکا، که بیان می‌کند "کشاورزی، هسته مرکزی سیاست خارجی جهت وابستگی کشورها به آمریکاست."، " اگر کشورها از جهت مواد غذایی وابسته باشند از جهت سیاسی به طریق اولی وابسته خواهند بود." پرسشی مطرح کرد و گفت: حال جایگاه کشاورزی در استقلال اقتصادی ایران اسلامی کجاست؟

وی در ادامه اظهار کرد: در آخرین جلسه کمیسیون اقتصاد هیئت دولت، توسط محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری دولت سیزدهم، حذف ارز ترجیحی واردات برنج از دستور کار خارج شد، این در حالی است که برنج‌کاران مشغول برداشت محصول خود هستند.

رضایی خبر داد: در اتفاقی عجیب، روز ۳ مردادماه با تصویب هیأت دولت، کود اوره از کیسه‌ای ۴۰ هزار تومان به ۲۴۰ هزار تومان، تحویلی درب پتروشیمی‌ها افزایش یافت و بلافاصله نیز ابلاغ شد؛ چنین مصوبه‌ای پیش از آغاز کشت پائیزه، موجب بروز مشکلات زیادی برای کشاورزان خواهد شد.

وی با بیان این‌که بی‌مهری‌ها در همه دولت‌ها از زمان دولت سازندگی تاکنون ادامه دارد، افزود: نه تنها اصناف مربوط به برنج‌کاران، گندم‌کاران، باغداران و دامداران در مسیر احقاق حق کشاورزان، بی‌توجه هستند بلکه مقامات متولی، نمایندگان مجلس و غیره نیز بی‌توجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه امروزه در شرایط فعلی کشور می‌تواند موجب برون‌رفت از معضلات و سبب رشد و پیشرفت کشور شود، سهیم کردن دانشگاهیان، فرهیختگان و متخصصان حوزه‌های مختلف کشور در امر تصمیم‌سازی برای تصمیم‌گیری هوشمندانه و خردمندانه است.

خبرنگار: محمدرضا کوچکسرائی

انتهای پیام/

نظر شما