شناسهٔ خبر: 67863210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

پروژه‌های نیمه تمام نوسازی مدارس در بهار و کبودراهنگ فعال می... -

اقتصاد ایران: همدان-نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: همه پروژه‌های نیمه تمام نوسازی مدارس در این دو شهرستان فعال می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله توسلی عصر شنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: مقام معظم رهبری چند نکته کلیدی و طلایی را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کردند که در برون رفت از شرایط کنونی مؤثر است. مقام معظم رهبری بر وحدت و همدلی بین قوا تاکید داشتند. همه باید پاسخگو بوده و به یکدیگر کمک کنیم تا امورات کشور پیش برود و باید یک صدای واحدی از کل ارکان نظام شنیده شود.

وی گفت: قطعاً مجلس دوازدهم به دولت چهاردهم کمک خواهد کرد تا با قوت و قدرت امورات را پیش برده و مسائل جامعه را حل کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این نشست که در آستانه روز خبرنگار و در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان کبودراهنگ برگزار شد، با بیان اینکه تمام سعی و تلاش این است که گره گشایی از کار مردم صورت گیرد و در حوزه‌های مختلف، شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ توسعه پیدا کند گفت: باید از ظرفیت نخبگان و نیروهای توانمند برای ارتقا و توسعه منطقه به کار گرفته شود.

توسلی گفت: شهرستان کبودراهنگ منطقه‌ای کشاورزی است و کمبود سردخانه و سیلو در منطقه کاملاً محسوس است و باید احداث آن در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: طبق اعلام جهاد ۹۵ درصد اراضی شهرستان مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری است اما باید تسهیل گردد و تسهیلاتی داده شود تا سیستم‌هایی که مستهلک شده اند بازنگری مجدد صورت بگیرد تا جلو اتلاف آب و انرژی گرفته شود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ افزود: بحث قابل توجهی از قنوات در سطح شهرستان نیاز به لایروبی دارد که علاوه بر تأمین آب قنات در موضوعات زیستی و حفاظت از خاک مؤثر است که متأسفانه بخاطر خشکسالی خیلی از قنوات دچار آسیب شدند که مرمت آنها در اولویت قرار گرفته است.

وی گفت: با توجه به اعتباراتی که جذب شد در سال گذشته سرجمع ۱۸ رشته قنات لایروبی صورت گرفت در سال جاری نیز بالغ بر ۹ میلیارد تومان نیز اعتبار برای این موضوع تخصیص یافته است.

توسلی با اشاره به پلمپ برخی چاه‌های غیر مجاز گفت: متأسفانه به شدت با کمبود آب مواجه هستیم و منطقه فوق ممنوعه است و آن طرف هم کشاورزان با توجه به کشت‌هایی که انجام دادند دچار مشکل شدند ولی باید شرایط کم آبی را پذیرفت و برای عبور از این بحران همکاری کرد و اداره منابع آب نیز باید در اعلام اخطارها ترتیب مناسبی داشته باشد و مراقبت شود به کشاورزان اجحاف نشود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره حوزه مخابرات گفت: در حوزه مخابرات و ارتباطات اقدامات ارزشمندی در سطح هر دو شهرستان بهار و کبودراهنگ صورت گرفته که پروژه‌های مختلف بالغ بر ۵۶ میلیارد تومان اعتبار بوده است.

توسلی با بیان اینکه هماهنگی بین مسئولین شهرستان منجر به توسعه شهرستان می‌شود گفت: فقط در حوزه راهداری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف و انجام شده یا در حال انجام است.

در حوزه سلامت علاوه بر اورژانس، درمانگاه تأمین اجتماعی با ۵۵ میلیارد تومان در حال ساخت است.

وی گفت: در حوزه نوسازی مدارس توانستیم بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کنیم و تک تک پروژه‌های آموزش و پرورش را رصد کردیم و همه پروژه‌های نیمه تمام فعال می‌شوند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار به وضعیت شرکت علیصدر و مزایده صورت گرفته گفت: شرکت علیصدر از سال ۱۳۷۰ در غار علیصدر مستقر شده و سه دهه است که هیچ کسی هم پاسخگو به عملکرد آن نبوده و اکنون چندین پرونده در دیوان عدالت، محاکم قضائی، و دیوان محاسبات وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت علیصدر در مجلس مطرح و تصویب شد گفت: حدود ۲۰ هزار صفحه سند مطالعه شد و ۱۶۰ صفحه به کمیسیون ارسال شد و گزارش تحقیق و تفحص در مجلس قرائت شد و پس از رأی گیری پرونده علیصدر به قوه قضائیه ارجاع شد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ ادامه داد: تخلفات گسترده‌ای در حوزه‌های اعطای وجوه، تخریب منابع و… صورت گرفته و تعدادی از مدیران وقت اعم از استانداران و معاونین استانداری و… احصا شده و پرونده در حال تکمیل است.

وی افزود: طبق قانون، شرکت علیصدر نمی‌تواند در مزایده شرکت کند و همچنین برای اصلاح امکان گردشگری بندی را در برنامه هفتم توسعه آوردیم که کلیه در آمدهای مراکز گردشگری و تاریخی به خزانه واریز شود و صدرصد در همان منطقه هزینه شود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در پایان با اشاره به گستردگی وسعت دو شهرستان بهار و کبودراهنگ گفت: بنده موافق تفکیک حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ هستم و امیدوارم که در مجلس جدید طرح جدیدی ارائه شود و اسم حوزه انتخابیه را تلاش می‌کنیم که در لیست قرار بگیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما