شناسهٔ خبر: 67860697 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مازندران ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات کسری برق دارد

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با بیان این که چند نیروگاه برق در این خطه از شمال در حال تکمیل شدن است، گفت: این استان در شرایط فعلی ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات کسری برق دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری عصر شنبه در بازدید از نیروگاه برق در حال ساخت شهرستان محمود آباد اظهار کرد: نیروگاه برق محمود آباد که به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی رسیده است، در صورت افتتاح به ۱۰ درصد تولید برق این استان اضافه خواهد کرد.

وی اظهار کرد: برای جبران مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات کسری برق مازندران، طی دولت سیزدهم برای تولید یک هزار و ۶۵۰ مگاوات تولید برق برنامه‌ریزی شد که تکمیل نیروگاه محمود آباد یکی از این طرح ها در مازندران است.

نوری با بیان این که دولت سیزدهم برای تولید برق و توسعه زیرساخت ها در این بخش ۵۸ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری کرد، ادامه داد: یکی از این طرح ها تکمیل نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی محمود آباد محسوب می‌شود.

استاندار مازندران افزود: دیگر زمان آن فرارسید تا حکمرانی جدیدی با استفاده از فناوری های نوین در مصرف آب و برق و دیگر حامل‌های انرژی اعمال شود.

مازندران ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات کسری برق دارد

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این که دانشگاه های بسیار خوبی در استان فعال هستند، افزود: نخبگان این دانشگاه ها برای جلوگیری از هدررفت انرژی طرح های خود را ارائه کنند.

این مسوول تصریح کرد: با استفاده از تمام ظرفیت ها و تریبون های موجود در کشور باید برای افکار عمومی استفاده درست از انرژی فرهنگ سازی شود.

نظر شما