شناسهٔ خبر: 67860643 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

حمله ترامپ به گذشته کامالا هاریس

جمهوری‌خواهان که در ابتدا از انصراف تاریخی جو بایدن غافلگیر شده بودند، اکنون تمرکز و انتقاد خود را به سمت خانم هریس، نامزد احتمالی جدید دموکرات‌ها معطوف کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، در حال حاضر، روحیه نشاط و سرزندگی در بین اعضای تیم کامالا هریس حکمفرما است و دموکرات‌ها احساس امید زاید الوصفی دارند. با این حال، جمهوری‌خواهان که در ابتدا از انصراف تاریخی جو بایدن غافلگیر شده بودند، اکنون تمرکز و انتقاد خود را به سمت خانم هریس، نامزد احتمالی جدید دموکرات‌ها معطوف کرده‌اند.

نظرسنجی‌های متعددی که از زمان کناره‌گیری جو بایدن انجام شده است نشان می‌دهد که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری فعلی ایالات متحده، فاصله خود را با دونالد ترامپ کم کرده است، اما همچنان در یک رقابت تنگاتنگ از نامزد جمهوری‌خواهان کمی عقب است.

با این حال، علیرغم اینکه جمهوریخواهان احتمال کناره‌گیری جو بایدن را پایین می‌دانستند، اما خیلی زود تمرکز خود را بر حمله به سمت کامالا هریس سازماندهی کردند.

در اینجا نگاهی به حملات اخیر جمهوریخواهان به کامالا هریس می‌پردازیم، حملاتی که جمهوریخواهان و دونالد ترامپ امیدوارند که به سرعت به دوران ماه عسل ظاهرا شیرین خانم هریس پایان دهد.

 

چپ‌گرای نابلد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا روز جمعه  ۲۶ ژوئیه (پنجم مردام ۱۴۰۳) حملات خود را علیه کامالا هریس، معاون رئیس جمهور فعلی تشدید کرد و او را متهم کرد که می‌خواهد ارزش‌های چپ را بر ملت تحمیل کند.

ترامپ در سخنرانی خود در گردهمایی مذهبی محافظه‌کاران، خانم هریس را فردی بیش از حد لیبرال در زمینه مهاجرت و سقط جنین توصیف کرد و ‌ او را «نابلد» خواند.

او استدلال کرد که خانم هریس در صورت انتخاب شدن، ارزش های چپ افراطی را به آمریکا تحمیل خواهد کرد. آقای ترامپ در جمع حاضران گفت: «کامالا هریس صدها قاضی با گرایش چپ افراطی را منصوب خواهد کرد تا به زور ارزش‌های لیبرال دیوانه‌وار را بر آمریکایی‌ها در سراسر کشور تحمیل کنند.»

مبارزات انتخاباتی کامالا هریس در طول رقابت ناموفقش برای نامزدی ریاست جمهوری ۲۰۲۰ از حزب دموکرات، از جمله در موضوعاتی مانند پیام‌های نامشخص، درگیری‌های داخلی کمپین، و مصاحبه‌ها و گاف‌های ناخوشایند به خوبی برای جمهوریخواهان شناخته شده است.

کامالا هریس در مناظره‌ها و مصاحبه‌های خود در سال ۲۰۱۹، حمایت خود را از چندین سیاست جناح ترقی‌خواه ابراز کرد. او از جایگزینی بیمه درمانی خصوصی با یک سیستم دولتی حمایت کرد و از اصلاحات پلیس، از جمله تخصیص مجدد بودجه اجرای قانون به مناطق دیگر، حمایت کرد.

هریس همچنین بر جرم‌زدایی از ورود غیرقانونی مهاجران به ایالات متحده تأیید کرد و در نظر داشت تا آژانس مهاجرت و گمرک (آیس) را برچیند. او همچنین از قانون زیست محیطی جامع سبز و ممنوعیت حفاری فرکینگ و فراساحل حمایت کرد.

این مواضع ممکن است برای کامالا هریس به یک چالش تبدیل شود. ترامپ ویدئویی منتشر کرده است که بسیاری از سیاست‌هایی را که هریس در آن زمان از آن‌ها حمایت می‌کرد، برجسته می‌کند.

اگر هریس نتواند به طور موثر به این مسائل پاسخ دهد، خطر از دست دادن حمایت رای دهندگان مستقل و بلاتکلیف را در پی دارد، که در تعیین نتیجه ایالت های چرخشی (که نه جمهوریخواهان و نه دموکرات‌ها اکثریت را در اختیار ندارند) بسیار مهم خواهد بود.

 

تزار مرزی؛ گره زدن هریس به کارنامه بایدن

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مبارزات انتخاباتی بایدن ماه‌ها است که با مشکل مواجه بوده است. سیاست‌های مهاجرتی او محبوبیتی نداشت و علیرغم کاهش تورم و رشد اقتصادی، رای‌دهندگان همچنان او را به دلیل افزایش قیمت‌ها مقصر می‌دانند. علاوه بر این، حمایت مداوم او از اسرائیل در جنگ غزه، حمایت او را در میان رای دهندگان جوان کاهش داد.

خانم هریس، در نقش خود به عنوان معاون رئیس جمهور، حداقل تا حدودی با کل سوابق دولت فعلی - چه خوب و چه بد - مرتبط خواهد بود.

جمهوری‌خواهان تلاش می کنند موضوع مهاجرت را به او بچسبانند و او را به عنوان «تزار مرزی» در دولت معرفی کنند - برچسبی گمراه کننده اما مضر که رسانه‌ها نیز آن را بازتاب می دهند و بر نقش به سزای هریس در سیاست‌های مهاجرتی دولت بایدن اشاره دلالت دارد. آنها به اظهارات قبلی کامالا هریس در مورد مهاجرت و مصاحبه‌ای در سال ۲۰۲۲ اشاره می کنند که در آن او ادعا کرد «مرز امن است.»

 

حمله به سال‌های دادستانی کامالا هریس

کامالا هریس در اولین گردهمایی عمومی خود در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، انتقاد شدیدی را علیه رئیس جمهوری سابق انجام داد. او با برجسته کردن تجربه خود به عنوان دادستان دادگاه‌ها و دادستان کل کالیفرنیا، تأکید کرد که در طول زندگی حرفه‌ای خود با «انواع و اقسام مجرمان» روبرو بوده است. او در ادامه گفت: «پس وقتی می‌گویم تیپ دونالد ترامپ را می‌شناسم، به من گوش دهید.»

اما کمپین ترامپ تجربه واکنش به این قبیل مسایل را دارد. جان کری، نامزد دموکرات‌ها در سال ۲۰۰۴، سابقه خدمت خود در جنگ ویتنام را برجسته کرد تا شایستگی خود را به عنوان فرمانده کل قوا در طول جنگ آمریکا در عراق نشان دهد. با این حال، یک سری تبلیغات با حضور همرزمان کری در یک قایق تندور در ویتنام، باعث شد تا میهن‌پرستی و قهرمانی او به چالش کشیده شود.

این تبلیغ منجر به ایجاد اصطلاح «قایق سواری سریع» شد که به استراتژی تضعیف یک نامزد با هدف قرار دادن نقاط قوت آنها اشاره دارد.

به نظر می رسد که ستاد انتخاباتی ترامپ در حال آماده شدن برای استفاده از رویکردی مشابه برای حمله به سابقه دادستانی معاون رئیس جمهوری است.

از یک طرف، آنها او را به دلیل سخت‌گیری بیش از حد - به ویژه در مورد مردان سیاهپوست به دلیل جرایم مواد مخدر – مقصر قلمداد می‌کنند.

از سوی دیگر، آنها به مواردی اشاره می‌کنند که در آن خانم هریس یا تصمیم به پیگرد قانونی نمی‌گیرد یا اجازه آزادی مشروط افرادی را که مرتکب جنایات جدید شده اند، داده است.

 

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما