شناسهٔ خبر: 67860587 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بازتاب | لینک خبر

هشدار قوه قضاییه اجاره حساب بانکی به متخلفان

صاحب‌خبر -

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با ارسال پیامکی به شهروندان در رابطه با عواقب در اختیار قرار دادن یا اجاره دادن حساب بانکی به متخلفان هشدار داد.

به گزارش اکو ایران، طی روزهای  گذشته پیامکی مبنی بر هشدار نسبت به در اختیار گذاشتن کارت بانکی افراد به سایرین از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ارسال شد. در متن این پیامک آمده است: هرکس حساب بانکی، اینترنت‌بانک یا هرگونه ابزار پرداخت خود را برای شرط‌بندی، بخت‌آزمایی و قمار در اختیار متخلفان قرار داده و یا به آن‌ها اجاره دهد، خودش هم معاون در جرم است و تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

قوه قضائیه بارها درباره تبعات واگذاری کارت‌های بانکی هشدار داده است.

مجازات اجاره کارت‌های بانکی چیست؟

کلاهبرداران با تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی وسوء‌استفاده از ناآگاهی برخی افراد با وعده پرداخت میلیونی، اقدام به اجاره کردن کارت بانکی نموده و دست به اعمال غیرقانونی می‌زنند. این در حالی است که طبق قانون اگر فردی کارت خود را به دیگری واگذار کند و وجهی را که منشأ آن از اعمال مجرمانه بوده را در حساب بانکی خود نگهداری و یا جابه‌جا کند، علاوه بر معاونت در جرم اصلی و تحمل مجازات مقرر برای آن جرم، به پول‌شویی نیز محکوم می‌شود که مجازات آن استرداد تمام وجوه تراکنش‌شده، به اضافه سود بانکی مقرر و جزای نقدی به میزان یک‌چهارم مبلغ تراکنش شده است.

زمانی که کشف جرم صورت بگیرد، حساب افراد مسدود شده و افراد نمی‌توانند نسبت به جرائمی که با حساب بانکی آنها صورت گرفته، اظهار بی‌اطلاعی کنند. بر اساس قانون اگر فرد مدعی شود که کارتش مفقود شده و یا به سرقت رفته است باید با مراجعه بعه بانک نسبت به غیرفعال نمودن آن اقدام می‌کرده است.

نظر شما