شناسهٔ خبر: 67862977 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

علت مرگ ماهیان در تالاب انزلی

به گفته رئیس اداره محیط زیست بندرانزلی، طی روزهای گذشته مرگ و میر تعدادی از ماهیان در تالاب انزلی گزارش شد و نمونه برداری‌ کارشناسان محیط زیست نشان داد کاهش میزان DO اکسیژن محلول در آب به ۱.۱ میلی گرم بر لیتر علت این مرگ و میرها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس از بندر انزلی، در چند روز گذشته شاهد مرگ تعدادی از ماهیان در تالاب بین‌المللی انزلی بودیم که این اتفاق با واکنش برخی از فعالان محیط زیستی مواجه شد.

در همین خصوص سید حسن جعفری رئیس اداره محیط زیست شهرستان بندرانزلی می‌گوید، طی روزهای گذشته مرگ و میر تعدادی از ماهیان در منطقه غرب تالاب انزلی گزارش شد و بازرسی‌های میدانی و نمونه برداری‌ کارشناسان محیط زیست نشان داد کاهش میزان DO اکسیژن محلول در آب به ۱.۱ میلی گرم بر لیتر علت این مرگ و میرها است.

به گفته جعفری، استاندارد اکسیژن محلول در آب را بالاتر از ۲ میلی گرم بر لیتر است ولی در بازرسی‌های میدانی نمونه‌ای که نشان دهنده این مرگ و میر باشد مشاهد نشد تا بتوان آمار دقیقی از مرگ ماهیان بدست آورد؛ اما نمونه برداری از آب حوضچه آرامش بندر که محل تردد قایق های تفریحی است نیز کاهش میزان DO اکسیژن محلول در آب را نشان داد.

طبق گفته‌های رئیس محیط زیست شهرستان بندرانزلی، با توجه به گرم شدن هوا کاهش اکسیژن محلول در آب ممکن است در هر نقطه از تالاب حادث شود و این موضوع در این فصل طبیعی است.

برچسب‌ها:

نظر شما