شناسهٔ خبر: 67860460 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

استقرار کانکس‌های پایگاه‌های موقت اورژانس پیش بیمارستانی در ... -

اقتصاد ایران: خرمشهر-مسئول کمیته بهداشت و درمان قرارگاه ویژه اربعین گفت:کانکس‌های پایگاه های موقت اورژانس پیش بیمارستانی به منظور پوشش و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زوار اربعین در شلمچه مستقر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر افشین دریانبرد پیش از ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از جانمایی و نقطه‌زنی پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی در مرز شلمچه، از تعداد کانکس‌های موقت پیش بینی شده، چهار پایگاه موقت برای پوشش و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) در محل‌های ۲ هکتاری، محوطه ورودی پایانه مسافربری شلمچه، نقطه صفر مرزی جنب هنگ مرزی و منطقه ۸ هکتاری و بارانداز پایانه شلمچه با همکاری و هماهنگی مدیر امور پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان مستقر شدند.

وی در بازدید از استقرار کانکس‌ها در مرز شلمچه افزود: گرمای هوا، امسال یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌رو برای زائران خواهد بود و به منظور مقابله با گرما و پیشگیری از گرمازدگی زائران، علاوه بر فضاهای موجود در پایانه مرزی، مواکب و مرکز بهداشتی درمانی و فوریت پزشکی شهید سلیمانی، کانکس‌هایی را نیز تحت عنوان اتاق سرد فراهم کردیم که در روزهای آینده مستقر خواهند شد.

مسئول کمیته بهداشت و درمان قرارگاه ویژه اربعین دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: در صورتی که زائران سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) دچار علائم گرمازدگی شدند، می‌توانند به مراکز درمانی و یا اتاق‌های سرد پیش‌بینی‌شده در مسیرها مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه زائران باید توصیه‌های آموزشی را جدی بگیرند، تصریح کرد: تردد زائران در طول شب، مهم‌ترین نکته در پیشگیری از گرمازدگی است و استفاده از کلاه لبه‌دار، عینک آفتابی و نوشیدن آب کافی همراه با لیموترش، خاکشیر و یا تخم شربتی می‌تواند در افزایش نگهداشت آب در بدن و جلوگیری از گرمازدگی مؤثر باشد.

نظر شما